Hej

Jag fick ett infall och bestämde mig för att börja riva ur en toalett hemma i torsdags.
Märkligt nog kunde inte min rörmokare komma på studs när jag ringde honom😂.. har hållit mig ifrån tappvatteninstsllation tidigare men tänkte att plugga ett par rör löser jag.. det jag ska göra är att plugga kallt p varmt vatten, dim 16mm resp 22mm.
Det fanns ingen 16/16 rak koppling och plugg så jag köpte nedanstående 16x15 och en 15mm plugg men blev osäker när jag såg hur den såg ut och den udda ”klämringen” eller vad man ska kalla det för till vänster i bild. Kan nån bekräfta att jag får detta pluggat och tätt innan jag kapar rören.
Tanken är alltså att bef 16mm rör kommer in till vänster och sen byter jag ut klämringen på högersidan till pluggen, är det korrekt?

22mm kopplingen är 22x22 så den gissar jag att jag bara tar bort klämringen på pluggsidan och drar ihop det.

perfekt å prova sånt här första gången på påskdagen när alla har stängt känner jag🙄

Tacksam för svar!

• Rörkopplingar och pluggar i mässing på träunderlag med förpackningar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Alla delar i klämringskopplingen ser ut att vara Vatette. Men ompackat till Gelia (som mycket annat).

Det enda som inte är VA är pluggen.

Det bör gå.

Tack, de funkade fint!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.