Är i tagen att investera i nya tvätt & torkmaskiner.
I lägenheten där jag bor har vi en gästtoalett som redan nu används som en mindre tvättstuga med en toppmatad 45'a.
Ska alltså byta ut denna 45'a emot 2 stora maskiner.
För att de nya ska få plats så ryker toalettstolen också och kvar blir avloppet bara.
Där kärvar det lite just nu... eftersom vi även tittar på nytt boende så vill ja inte gjuta igen avloppet permanent utan tänkte mer plugga avloppet temporärt en längre tid så får nästa ägare ta det beslutet.
Är en bostadsrätt på 3'e våningen.
Finns det någon variant av lock eller liknande man kan sätta på?
eller ska det proppas i tidningspapper o sen fyllas med betong?
Avloppet i sig skulle ja gissa på att det är av gjutjärn. Husen är byggda 1968-69.
I lägenheten där jag bor har vi en gästtoalett som redan nu används som en mindre tvättstuga med en toppmatad 45'a.
Ska alltså byta ut denna 45'a emot 2 stora maskiner.
För att de nya ska få plats så ryker toalettstolen också och kvar blir avloppet bara.
Där kärvar det lite just nu... eftersom vi även tittar på nytt boende så vill ja inte gjuta igen avloppet permanent utan tänkte mer plugga avloppet temporärt en längre tid så får nästa ägare ta det beslutet.
Är en bostadsrätt på 3'e våningen.
Finns det någon variant av lock eller liknande man kan sätta på?
eller ska det proppas i tidningspapper o sen fyllas med betong?
Avloppet i sig skulle ja gissa på att det är av gjutjärn. Husen är byggda 1968-69.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet!
Jag vet inte om det finns "specialproppar" för detta men det svarar säkert någon på snart. Om det inte finns borde det väl funka med att "silikonlimma" fast något runt lock, typ målarfärgsburkslock. Kanske inte så snyggt men det är nog ändå inte så snyggt med ett avlopp som bara sticker upp.
Jag vet inte om det finns "specialproppar" för detta men det svarar säkert någon på snart. Om det inte finns borde det väl funka med att "silikonlimma" fast något runt lock, typ målarfärgsburkslock. Kanske inte så snyggt men det är nog ändå inte så snyggt med ett avlopp som bara sticker upp.
http://www.rinkabyror.se/artikel/eka-kombilock-f-muff-slatanda-dim-50-75-110/
Och sedan med silikon för att få det helt tätt?
Och sedan med silikon för att få det helt tätt?
Det var ju riktigt snyggt! Vi hade en plastpåse och lite silvertejp i 15 år, det funkade bra.
Har faktiskt inte kollat vad det är nu, efter att vi satte in varmvattenberedaren där. Kanske sitter plastpåsen kvar? :eek:
Har faktiskt inte kollat vad det är nu, efter att vi satte in varmvattenberedaren där. Kanske sitter plastpåsen kvar? :eek:
Klicka här för att svara