Vad bra! Jag har hjälpt till att fixa till nya rör till aortan men av någon anledning är jag nojig över lite spilld vatten.
T-kopplingen gick jättebra att plugga!
Det andra röret var desto jobbigare. Köpte först fel storlek (även om jag köpte två) så gick och köpte rätt. Första fem försöken sprutade vattnet rejält. Nu läcker det lite, ett par droppar i minuten.
Det var enbart ett par invändiga gängor, och pluggen gängar i fint i början, får sedan ett större motstånd och slutligen släpper det helt. Kan det vara min amatörmässiga lindning av lin och pasta? Eller att gängorna är slut?
Det andra röret var desto jobbigare. Köpte först fel storlek (även om jag köpte två) så gick och köpte rätt. Första fem försöken sprutade vattnet rejält. Nu läcker det lite, ett par droppar i minuten.
Det var enbart ett par invändiga gängor, och pluggen gängar i fint i början, får sedan ett större motstånd och slutligen släpper det helt. Kan det vara min amatörmässiga lindning av lin och pasta? Eller att gängorna är slut?
Jag provade att dra åt hårdare, vilket resulterade i niagarafallen. Sen drog jag på mer lintråd och provade igen, nu droppar det ett par droppar i timmen. Kanske får nöja mig så och byta bort hela röret sen. Jag vet inte var problemet sitter, men det såg ju inte vackert ut i t-röret.Krilleman skrev:
Klicka här för att svara