Vad bra! Jag har hjälpt till att fixa till nya rör till aortan men av någon anledning är jag nojig över lite spilld vatten.

T-kopplingen gick jättebra att plugga!
Det andra röret var desto jobbigare. Köpte först fel storlek (även om jag köpte två) så gick och köpte rätt. Första fem försöken sprutade vattnet rejält. Nu läcker det lite, ett par droppar i minuten.

Det var enbart ett par invändiga gängor, och pluggen gängar i fint i början, får sedan ett större motstånd och slutligen släpper det helt. Kan det vara min amatörmässiga lindning av lin och pasta? Eller att gängorna är slut?

Krilleman
Menar du att proppen på ditt gängade T-rör inte är frisk i gängspåren??!

Det brukar aldrig vara problem att få gängor att dra när man väl fått på ett gängvarv!

Krilleman Krilleman skrev:
Menar du att proppen på ditt gängade T-rör inte är frisk i gängspåren??!

Det brukar aldrig vara problem att få gängor att dra när man väl fått på ett gängvarv!
Jag provade att dra åt hårdare, vilket resulterade i niagarafallen. Sen drog jag på mer lintråd och provade igen, nu droppar det ett par droppar i timmen. Kanske får nöja mig så och byta bort hela röret sen. Jag vet inte var problemet sitter, men det såg ju inte vackert ut i t-röret.

Krilleman
Visst kan gängan i stålröret vara kass. Värre saker har ju inträffat.

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.