Krilleman
Vad har du för RSK på fördelaren?

046050306

Vad kallas den här kopplingstypen? Jag är van vid vanlig stödhylsa till PEX... Varför har man den här kopplingen istället för "den vanliga"?

Krilleman
046050306 är tyvärr inte ett RSK-nummer. Men jag tror att dessa fördelarrör tillverkas av TA åt Uponor.

Men du visste väl att du köpte ett "annorlunda" fördelarrör innan du betalade kalaset?

Ett "vanligt" fördelarrör är tex ett ut vatette´s sortiment, där kan du koppla på dig med vilket rör som helst!

Vatette fördelarrör

Hmm... Det står att det är RSK-numret... Menar du att den här typen av kopplingar är udda på marknaden?

Krilleman
Ett korrekt RSK-nr är sjusiffrigt.

Just denna fördelaren har varit uppe i forumet för ett tag sen. Jag hittar inte tråden just nu, men jag vet att jag och "spekerök" var aktiva i tråden.

Udda kanske är svårt att uttala sig om. Men den finns ju och bevisligen har ju fler frågat frågor om denna förut.

Här är samma koppling på Uponors egen sida.... Hur udda kan det vara då egentligen?

Krilleman
En "vanlig" produkt i VVS-sverige har ett sjusiffrigt RSK-nummer. Utifrån det numret kan man ta rätt på exakt vilken sorts pryl du har hemma.

Ok, jag får lösa detta på något sätt... Tack för din input iaf :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.