Halloj,
Vi håller på att köpa hus. Har inte vunnit än men börjat fantisera om vad vi vill göra invändigt.
Jag vill ta bort den här "inbyggda" ikea-hyllan och även ta bort spottarna i taket ovanför. Som ni ser på bilden är taket egentligen högre, men har sänkts just vid hyllan för att bygga in den och för att få dit spottar, gissar jag jag.
(Nb: Den grå väggen till höger om hyllan är en yttervägg.)
Hur kommer det se ut under den där taklådan när jag plockar bort den? Går det att ta bort sånt här utan elektriker?
Vi håller på att köpa hus. Har inte vunnit än men börjat fantisera om vad vi vill göra invändigt.
Jag vill ta bort den här "inbyggda" ikea-hyllan och även ta bort spottarna i taket ovanför. Som ni ser på bilden är taket egentligen högre, men har sänkts just vid hyllan för att bygga in den och för att få dit spottar, gissar jag jag.
Hur kommer det se ut under den där taklådan när jag plockar bort den? Går det att ta bort sånt här utan elektriker?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Om du vet vad du gör kan du plocka bort den själv (stäng av elen till det rummet innan förstås) - det kan sitta en trafo uppe i lådan också (kanske är 12v spottar?)P Puttinuttan skrev:Halloj,
Hur det ser ut under vet bara den som byggde det - rimligen går innertaket hela vägen, men sen är det kanske färgförändringar om det har sett ut sådär länge.
Färgförändringar räknas inte, jag menar mer hur det ser ut med el- är det hål i nästa tak också? Men det låter som nåt jag kan skruva ner, och att det kanske är lite skruvhål att tampas med, men antagligen ingen mer el därunder...?klaskarlsson skrev:
Om du vet vad du gör kan du plocka bort den själv (stäng av elen till det rummet innan förstås) - det kan sitta en trafo uppe i lådan också (kanske är 12v spottar?)
Hur det ser ut under vet bara den som byggde det - rimligen går innertaket hela vägen, men sen är det kanske färgförändringar om det har sett ut sådär länge.
Säljaren har själv byggt kåken, så ska dubbelkolla med honom innan jag börjar plocka isär. Mwn bra att veta på ett ungefär!
Klicka här för att svara