Vi är tydligen många som har samma problem. @Blab601 hade dessutom gjutit fast sin plint https://www.byggahus.se/forum/threads/nergjuten-betongplint-aer-defekt.378676/ Stackare!!
Jag önskar att jag hade sett dessa trådar innan jag hann gräva ner 8 plintar. Jag märkte att några plintjärn glappade när var på Byggmax men tänkte inte mer på det. Jag tog plintar som verkade stabila.
De var inte alls stabila. När jag kom till momentet att fästa stolpar så vippar nästan alla plintjärn. Det blir till att gräva upp allt igen. Suck!
Jag har reklamerat till Byggmax men ännu inte fått nåt svar.
Jag önskar att jag hade sett dessa trådar innan jag hann gräva ner 8 plintar. Jag märkte att några plintjärn glappade när var på Byggmax men tänkte inte mer på det. Jag tog plintar som verkade stabila.
De var inte alls stabila. När jag kom till momentet att fästa stolpar så vippar nästan alla plintjärn. Det blir till att gräva upp allt igen. Suck!
Trist är det! Jag bytte 3st tillslut och mailade Byggmax som helt undvek frågan om vad felet på plintarna kunde tänkas bero på.
Var dessutom en långdragen procedur för att få pengarna tillbaka, med flera mail och filmbevis där det tog dem ett par veckor att slutligen betala tillbaka.
Var dessutom en långdragen procedur för att få pengarna tillbaka, med flera mail och filmbevis där det tog dem ett par veckor att slutligen betala tillbaka.
TristP danneha skrev:
Är det någon mer än mig som reagerar på att det verkar vara ett spår från plintjärnet till kanten på plinten? Som att någon tryckt ner järnet i plinten från sidan även om jag inte förstår hur formen då är formad och betongen sedan inte vibrerats så det återfyllas runt järnet. Något i tillverkningsprocessen måste varav galet här
Köpte 5 likadana plintar från byggmax under sommaren, och de har också de där spåren. Men, järnen sitter som de ska i alla fall.M myrstack skrev:Är det någon mer än mig som reagerar på att det verkar vara ett spår från plintjärnet till kanten på plinten? Som att någon tryckt ner järnet i plinten från sidan även om jag inte förstår hur formen då är formad och betongen sedan inte vibrerats så det återfyllas runt järnet. Något i tillverkningsprocessen måste varav galet här
Det tog flera månader men det slutade med att jag fick pengarna tillbaka.V vickan11 skrev:Vi är tydligen många som har samma problem. @Blab601 hade dessutom gjutit fast sin plint [länk] Stackare!!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden