Hej på er.
Jag ska gjuta en altan på sutteräng sidan. Ena sidan fäster på huset och en (kort) sida på 2 rejäla L stöd. Stolpen som behövs på de andra 2 sidorna blir ca 2,5 meter höga. Jag gjöt fler plint i backen tätare än standard (som jag förstått är ca 2 meter. Men nu till problemet: jag mitt jvla klantarsel fick linjen sned utifrån huset. Det är 380 ut från husväggen vid L stöden och 390 vid den bortersta plinten. Kan man justera bärlinan utan att det tummar på säkerhet? Plintarna är grävda i gammal sjöbotten (flera 100 år sedan det var sjö ) och jag har grävt så djupt det bara går och 2 är dubbade i berg....eller en väldigt stor sten nere i backen. Men en av dessa plint (som inte är du bad i berg) sitter lite löst. Kan man gjuta som en armerad balk längs med allihop för att binda ihop dem och på så sätt få bra resultat. Så klart dubba i alla plint och najja ordentligt. Sedan isolera med xps ovanför balken men 10 cm ned ungefär för att sedan täcka med grus...vill inte ha tjäle ned under något
Förslag till klantarsel, tack! 😅

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.