Hej!

Fungerar denna installation med Plejd CTR-01 (eller annan puck?), andra fabrikat går också bra att tipsa om.

• Elkopplingsschema för Plejd CTR-01 och switchdim med beskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MarcusOlofsson MarcusOlofsson skrev:
Hej!

Fungerar denna installation med Plejd CTR-01 (eller annan puck?), andra fabrikat går också bra att tipsa om.
Vad undrar du över? Om den är korrekt eller?

Vad är det du vill uppnå? Switchdimma från telefon?

T Tompafix skrev:
Vad undrar du över? Om den är korrekt eller?
ja, om det fungerar att styra ett don som är kopplat som switchdim med en Plejd Ctr-01 (eller annan puck)

I Intresserad22 skrev:
Vad är det du vill uppnå? Switchdimma från telefon?
ja, precis.
Dimra och eventuellt kunna starta på schema (fast jag inser att det förmodligen inte går, eftersom Plejdpucken inte vet om belysningen är tänd eller släkt.)

Jag har CTR-01 och ltech fasdim som jag styr via strömbrytare och app. I appen kan du programmera det mesta. Den har inbyggt astrour

T Tompafix skrev:
Jag har CTR-01 och ltech fasdim som jag styr via strömbrytare och app. I appen kan du programmera det mesta. Den har inbyggt astrour
Jaha! Efter jag skrev här så fick jag svar från Plejds support, och de sa att det inte var någon bra lösning och att det knappt gick.

Får helt enkelt köpa mig en CTR-01 och prova mig fram lite.
Tack för svaren! (y):giggle:

MarcusOlofsson MarcusOlofsson skrev:
Jaha! Efter jag skrev här så fick jag svar från Plejds support, och de sa att det inte var någon bra lösning och att det knappt gick.

Får helt enkelt köpa mig en CTR-01 och prova mig fram lite.
Tack för svaren! (y):giggle:
Nu tänkte jag lite fel. Jag kör dim-01 med drivdon som tål att fasdimmras

Plejd CTR-01 har en funktion för 1-10v styrning.

Har drivdonet möjlighet till 1-10v styrning så kan du köra dim funktion och styra fasen till drivdonet via ctr 01, fast då ska tråden från L (pil ut) på pucken till L på drivdonet.
Sen måste du såklart ha två trådar till från pucken till drivdonet för 1-10v styrningen + Neutral.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.