Hejsan!
Vi har just renoverat vårt badrum och är lite besvikna på toleransen på fogarna i golvet. Särskilt i duschen där det är lagt mosaik. På ena sidan närmast golvbrunnen är nivån på klinkersen dessutom något lägre än nivån på kanten på golvbrunnen, vilket gör att det ansamlas vatten på ett område c:a 7x 10cm. Frågan till forumet är om detta är rimligt? Vet inte riktigt vad man har rätt att förvänta sig?
Renoverat badrumsgolv med mosaikklinker och en golvbrunn, ojämn nivå nära brunnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbrunn och mosaik. Vattensamlingen blir i kanten på golvbrunnen som vetter mot kameran.

Renoverat badrumsgolv med träimitationsklinker och ojämn mosaik nära golvbrunnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild som visar fogar och ojämnhet i mosaik.

Det är naturligtvis svårt att att bedöma bilder men det ser inte acceptabelt ut. Väldigt ojämnt i duschutrymmet på den andra bilden ochom det stämmer att brunnen inte är lägsta punkt så är det naturligtvis inte ok.
Vad säger hantverkaren?

Tack för svar!

F Fields of Anfield Road skrev:
Det är naturligtvis svårt att att bedöma bilder men det ser inte acceptabelt ut. Väldigt ojämnt i duschutrymmet på den andra bilden ochom det stämmer att brunnen inte är lägsta punkt så är det naturligtvis inte ok.
Vad säger hantverkaren?
Har inte pratat med hantverkaren än, eftersom jag ville få lite synpunkter först.

T
Först och främst ska det sägas att mosaiken inte alltid sitter så bra på arken utan det kan vara en liten förskjutning på vissa plattbitar och man vill inte skära i arket när arket väl ligger på plats. Det man kan göra är att justera plattorna efter ett tag då fixet mjukar upp nätet så att man kan flytta på plattorna då. Med det sagt så ser ju din läggning inte helt hundra ut men som vanligt så ska det bra postas makrobilder och den mörka fogen förstärker och avslöjar ojämnheter mer. Jag brukar använda ett fogbräda när jag lägger mosaik som jag trycker med på det viset blir det 99%;) jämnt och fint.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.