Hej.
Har en tomt som jag köpte för ett par år sedan som en liten investering. Det är dock inte förs nu som jag bestämt för att äntligen bygga en kåk och då hoppas jag på lite tips härifrån.
Har kollat lite i forumet här och ibland har man sett lite tvivelaktiga priser på tjänster som folk köpt men jag hoppas att någon som nyligen byggt eller håller på och bygger kan dela med sig av vad olika delmoment egentligen kostar.
Kan börja med att säga att tomten är rensad från träd och dylikt, den är plan och allmänt väldigt fin så man behöver inte oroa sig för sprängning och påfyllning av massor med mer....
Jag har inte planer på att göra nått själv utan jag vill leja bort jobbet bit för bit. Det går säkerligen att spara en hel del pengar på att göra på det viset.
All jobb ska göras i Stockholm (Huddinge), nån som vet nått om priser och tips på företag till de olika moment som jag kommer rabbla upp här nedan?
- grund, dvs platta på 100m2 för huset inkl allt som tillhör den biten. Vad kan det röra sig om per m2?
- platta för garage med värmeslingor och allt som tillhör den biten ?
- färdiga garage som man kan beställa, dubbelgarage är jag ute efter....
- Grävmaskinist, nån med tips och priser / timme?
- stödmur, vad kostar sånt...behöver inte vara nått märkvärdigt utan standard funkar bra. Den här biten är inte till mig utan till en vän som kommer behöva ordna det innan han går vidare med bygget av sin kåk.
Priser priser och åter priser... vore kul att veta på ett ungefär vad alla delar kostar innan jag börjar ta in olika offerter så att man inte betalar onödigt mycket för nått. Man vill ju inte bli lurad precis.