Hallå,
Jag tänkte gjuta ett betongbord som på bilden men har lite svårt att komma fram till det bästa tillvägagångssättet och tar gärna emot lite input! Foten gjuter jag ju bara i ett gjutrör och för skivan vore det mest logiska kanske att bygga en gjutform och gjuta med armeringsjärn men att bygga en rund gjutform är väl inte helt enkelt tänker jag. En annan tanke är då att jag tar en rund bordsskiva och drar några varv silvertejp platsgjuter på båda sidor för att få till tjockleken och sedan slipar till kanterna, helst för hand, i rätt radie innan betongen har härdnat helt. Såg en tjej som gjort detta med flytspackel vilket blev väldigt bra:
https://annas.elsasentourage.se/2018/05/21/diy-betongbord-med-hjalp-av-flytspackel-ikea-hack/. Min undran är väl dock bara hur det skulle bli i mitt fall i och med att jag vill slipa ner kanterna så pass mycket, hur blir det då med fibrerna om jag använder flytspackel? Är rädd att jag inte får en sån slät och mjuk yta som jag vill åt? Finns det något annat sätt som är vettigare?
Ytan vill jag sen ska vara så sammetslen och matt och slät som det bara går så är det någon som sitter på något tips på behandling så tar jag gärna emot det också!
Tack på förhand!