491 läst ·
8 svar
491 läst
8 svar
Platsbyggd hatthylla och skohylla (22cm djup)
Hej!
Jag bor i ett sekelskifteslägenhet och har en yta där jag skulle vilja ställa skohylla och hatthylla. Problemet är dock att djupet endast är 23cm… och jag har skor med fotlängd 30cm hemma. Är det någon som på något sätt har löst detta på ett fiffigt sätt, något platsbyggt? Även boots ska kunna stå på skohyllan då. Kanske långsökt men förhoppningsvis någon som kan tänka mer out of the box än mig därute.
Jag bor i ett sekelskifteslägenhet och har en yta där jag skulle vilja ställa skohylla och hatthylla. Problemet är dock att djupet endast är 23cm… och jag har skor med fotlängd 30cm hemma. Är det någon som på något sätt har löst detta på ett fiffigt sätt, något platsbyggt? Även boots ska kunna stå på skohyllan då. Kanske långsökt men förhoppningsvis någon som kan tänka mer out of the box än mig därute.
P
Posselosse
Lösvirkesbyggare
· Stockholm
· 327 inlägg
Posselosse
Lösvirkesbyggare
- Stockholm
- 327 inlägg
Jag är dum i huvudet och har en dragning till att kasta mig in i rätt avancerade projekt hals över huvud. Går du inte igång på sånt så tror jag att det kan vara lite klurigt (men kul!) att bygga ett skoskåp från grunden utan tidigare erfarenhet, beroende på verktygsarsenal.F Förvirradenybörjaren skrev:
Däremot är det ganska lätt att modifiera möbler, ex måla eller bygga in. Finns tonvis med "Ikea hacks" på nätet. Så ett alternativ kan vara att googla fram ett skåp i rätt mått och utgå från det.
Klicka här för att svara