Hej

Genom att titta på bilden får ni gärna leda mig kring vilket material jag behöver köpa för att platsbygga paxgarderoben. Det är gapet mellan garderoben och taket jag vill täcka med ngt. Sedan vill jag också veta om jag ska limma eller köpa sockelskruv för att få allting på plats?

• Vit garderob i sovrum med oskyddat utrymme mellan topp och tak som ska täckas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enklast borde vara att skruva en mellaminskiva underifrån (inifrån garderoberna). Såga till en skiva som passar springan och skruva dit, foga mot taket.

Jag hittade hyllplan hos Hornbach, de kan såga den åt mig. Dock kommer det bli färgskillnad, vet vi om det finns NCSkod för paxgarderoberna? Så jag målar de första med rätt nyans

N Noproblem88 skrev:
Jag hittade hyllplan hos Hornbach, de kan såga den åt mig. Dock kommer det bli färgskillnad, vet vi om det finns NCSkod för paxgarderoberna? Så jag målar de första med rätt nyans
Du kan ju också sätta en remsa gips ovan och låta väggfärgen fortsätta över garderoberna. Ger en ännu mer platsbyggd känsla tycker jag.

• Gilla
ergonomen
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Du kan ju också sätta en remsa gips ovan och låta väggfärgen fortsätta över garderoberna. Ger en ännu mer platsbyggd känsla tycker jag.

Skulle du kunna länka ett exempel? :)

N Noproblem88 skrev:
Skulle du kunna länka ett exempel? :)
Typ så här.
Vit garderobsdörr med silverhandtag, blommigt tapetserade väggar och en antik guldig lampa.
Skapa konto

• Gilla
syster_s och 2 till
  • Laddar…
Jag satte en regel i taket och hängde ner en gipsremsa som hänger någon mm över stommen. Inbyggd garderob med öppna dörrar som visar kläder och hyllor, och en synlig takregel.
Skapa konto

Jag har under dagen kollat upp måtten. Blev ganska förvånad, antigen lutar golvet eller taket, men det är olika mått längs garderoben, dvs olika mått mellan garderoben och taket, beroende på var man man mäter. Nu är frågan, vilket material är enkelt att forma? Vill inte stå och hyvla för att få plats med biten.

N Noproblem88 skrev:
Jag har under dagen kollat upp måtten. Blev ganska förvånad, antigen lutar golvet eller taket, men det är olika mått längs garderoben, dvs olika mått mellan garderoben och taket, beroende på var man man mäter. Nu är frågan, vilket material är enkelt att forma? Vill inte stå och hyvla för att få plats med biten.
Gips

N Noproblem88 skrev:
Är ju mer regel än undantag att något av dom lutar. Gips är lätt att bearbeta.

P polarsson skrev:
Gips
Får bli gips. Måste hitta ett sätt att såga bara, bor i en bostadsrätt och det är inte lätt då :)

N Noproblem88 skrev:
Får bli gips. Måste hitta ett sätt att såga bara, bor i en bostadsrätt och det är inte lätt då :)
Ute på gården brukar bli bra. Alltid kul med publik oxå:crysmile:

N Noproblem88 skrev:
Skär med kniv.

• Gilla
Pamnor och 3 till
  • Laddar…
N Noproblem88 skrev:
Enklast är att dra med kniv/brytblad och sen knäcka. Såga dammar mest.

• Gilla
Derbyboy och 1 till
  • Laddar…
MrJay
N Noproblem88 skrev:
Jag har under dagen kollat upp måtten. Blev ganska förvånad, antigen lutar golvet eller taket, men det är olika mått längs garderoben, dvs olika mått mellan garderoben och taket, beroende på var man man mäter.
Vad som lutar tar man enkelt reda på med ett vattenpass :D

• Gilla
Noproblem88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.