4 117 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Plastmatta bort i källare, heltäckningsmatta dit. Hur nog bör jag vara?
Jag har har haft en plastmatta direkt på betongplattan i källaren och ska nu lägga en heltäckningsmatta som andas där istället. Frågan hur noga jag bör vara när jag tar bort gamla plastmattan? Jag har tagit bort allt av plastmattan, men det är fortfarande kvar lite av det gamla limmet som ser ut att ha förtvålnat. Jag har slipat och kört med en bred spackelspade över hela golvet och även dammsugit. Golvet är nu lent som en barnrumpa, men det är fortfarande kvar lite av det vita limmet. Det luktar inget.
Tror ni att det räcker om jag skurar golvet en gång och sen lägger heltäckningsmattan (tejpar) eller bör jag vara ännu mer noggrann?
Jag bifogar två bilder som kanske beskriver golvet bättre.
Tror ni att det räcker om jag skurar golvet en gång och sen lägger heltäckningsmattan (tejpar) eller bör jag vara ännu mer noggrann?
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Varför är det fel att ha kvar plastmatta under heltäckningsmattan?
Fukt från underjorden är väl inget man vill få upp i bostaden?
Fukt från underjorden är väl inget man vill få upp i bostaden?
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Jag har själv lagt matta i källaren och jag tror att du kan vara nöjd med förarbetet du gjort. Säkerställ att golvet är rent när du tejpar bara så tejpen fäster ordentligt.R Rooney skrev:Jag har har haft en plastmatta direkt på betongplattan i källaren och ska nu lägga en heltäckningsmatta som andas där istället. Frågan hur noga jag bör vara när jag tar bort gamla plastmattan? Jag har tagit bort allt av plastmattan, men det är fortfarande kvar lite av det gamla limmet som ser ut att ha förtvålnat. Jag har slipat och kört med en bred spackelspade över hela golvet och även dammsugit. Golvet är nu lent som en barnrumpa, men det är fortfarande kvar lite av det vita limmet. Det luktar inget.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Färgborttagningsmedel källare
Färg, Måla & Tapetsera -
Ta bort träd och buskar runt hus med källare?
Grund & Markarbeten -
Rivit bort plastmatta i källare, mögel?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Plastmatta (av industrityp, ingen vanlig variant) i källare som ska bort - HUR?
Golv -
Ta bort plastmatta under klinker i källare?
Grund & Markarbeten