1 279 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Plastmatta (av industrityp, ingen vanlig variant) i källare som ska bort - HUR?
Hej!
Ska renovera tvättstugan i vår källare. Huset byggt 1932. De har isolerat med glasull och reglat ut med trä och sen satt en gipsskiva på det och sen målat. Luktar lite unket men inte jättefarligt.
Har en gjutjärnsgolvbrunn som ska bytas när det renoveras och i slutändan är det tänkt att vi ska lägga klinkers på golvet och måla väggarna.
Men frågan nu är hur man får bort denna plastmatta från golvet. Det är definitivt ingen vanlig plastmatta de bara limmat på golvet utan den här varianten är av någon annan sort. Besiktningsmannen sade nåt i stil med; oj, ni har en riktig industrimatta här.
Ska renovera tvättstugan i vår källare. Huset byggt 1932. De har isolerat med glasull och reglat ut med trä och sen satt en gipsskiva på det och sen målat. Luktar lite unket men inte jättefarligt.
Har en gjutjärnsgolvbrunn som ska bytas när det renoveras och i slutändan är det tänkt att vi ska lägga klinkers på golvet och måla väggarna.
Men frågan nu är hur man får bort denna plastmatta från golvet. Det är definitivt ingen vanlig plastmatta de bara limmat på golvet utan den här varianten är av någon annan sort. Besiktningsmannen sade nåt i stil med; oj, ni har en riktig industrimatta här.
Hej, tack för svar, och nu skrämde du upp mig rejält! Och hur gör jag det i så fall? Har ingen aning om vilket sorts klister mattan är fäst mot golvet med (om det ens är klister men det antar jag)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ljudisoleringen i tilluftsventiler, hur bra är dagens standard?
Ventilation -
Villaägarna de stora vinnarna i regeringens höstbudget
Artikelkommentarer -
Grön lampa, ingen slingsignal
Robotgräsklippare -
Spishäll spökar - mysterium ingen kan lösa!
Vitvaror -
Radiator eller separat luftvärmepump för nytt sovrum på övervåningen
Utbyggnad och tillbyggnad