OBS helt fel rubrik till tråden och den går inte att ändra.

Jag har köpt två begagnade Crawford takskjutportar med några år på nacken. Portarna är väldigt fina med endast någon obetydlig liten skada. Det som dock skämmer är en c:a 4 cm bred plastlist mellan portbladen som är solblekt och torr. Såg redan på en gång att det var ljusa ränder över portarna som inte så så kul ut. Jag har googlat på Crawfordportar och kollat bilder men hittar inga liknande lister. Dom ser dessutom ut att vara eftermonterade på något sätt med för ändamålet fel skruvar och alldeles för få skruvar. Om det är säg tio skruvhål i listen så sitter det bara tre skruvar i varje list. Men det är utan tvekan lister som hör till just den här porten.

Efter lite funderande börjar jag ana att det är någon form av klämskydd så att man inte ska få fingrarna mellan portbladen då man drar ner porten. Just där dörren viker sig skulle ju det kunna hända om nu inte dessa portar vore 2,5 m höga. för dit når man ju inte om man inte är basketspelare. Funderar om man skulle kunna strunta i dom? Dom kan knappast vara till för att täta skarven då läppen är vänd uppåt så vatten enkelt kan rinna in.

/Mats

Enklaste sättet om du vill byta rubrik är att du anmäler inlägget. I anmälan kan du skriva vad du vill byta titteln till så fixar vi det
/Mats
Moderator

Ok. tack ! Anmäla är det detsamma som rapportera antar jag ?
Tack för ändring. Precis vad det handlar om.

/Mats

Just precis

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.