Hej,

Har byggt mig ett lass med odlingslådor. 8st a 2.25x1m.
Tänkte toppa dessa med en konstruktion som gör att det blir ett litet växthus i varje. Dvs en ram med någon form av transparent plast över.
Först funderade jag på vanlig åldersbeständig plast, vilket säkert går bra. Men det hade ju varit bättre att ha en solid plast, typ plexiglas, så att ramens konstruktion blir lite styvare.

Har ni några tips på detta? Det får inte vara så dyrt som tex plexiglas.

Mvh

Stefan
 
Kanalplast kanske, sånt som man använder till altantak.
 
Kurtivan skrev:
Kanalplast kanske, sånt som man använder till altantak.
Ja, det kanske kan vara något. Vet du vart man hittar det billigt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.