7 725 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
plast till "växthus"
Hej,
Har byggt mig ett lass med odlingslådor. 8st a 2.25x1m.
Tänkte toppa dessa med en konstruktion som gör att det blir ett litet växthus i varje. Dvs en ram med någon form av transparent plast över.
Först funderade jag på vanlig åldersbeständig plast, vilket säkert går bra. Men det hade ju varit bättre att ha en solid plast, typ plexiglas, så att ramens konstruktion blir lite styvare.
Har ni några tips på detta? Det får inte vara så dyrt som tex plexiglas.
Mvh
Stefan
Har byggt mig ett lass med odlingslådor. 8st a 2.25x1m.
Tänkte toppa dessa med en konstruktion som gör att det blir ett litet växthus i varje. Dvs en ram med någon form av transparent plast över.
Först funderade jag på vanlig åldersbeständig plast, vilket säkert går bra. Men det hade ju varit bättre att ha en solid plast, typ plexiglas, så att ramens konstruktion blir lite styvare.
Har ni några tips på detta? Det får inte vara så dyrt som tex plexiglas.
Mvh
Stefan
Hittade 10mm för ett bra pris på bygghemma:
http://www.bygghemma.se/utomhus/tak...plast-halle-isolux-10-mm-klar/p-171622-171624
Kanalplast Halle Isolux 10 mm
2500x1050mm
689 riksdaler.
Känns aningens för billig nästan. Undrar om jag sett fel?
Mvh
Stefan
http://www.bygghemma.se/utomhus/tak...plast-halle-isolux-10-mm-klar/p-171622-171624
Kanalplast Halle Isolux 10 mm
2500x1050mm
689 riksdaler.
Känns aningens för billig nästan. Undrar om jag sett fel?
Mvh
Stefan
Klicka här för att svara