4 143 läst ·
24 svar
4k läst
24 svar
Plast eller inte i skotergarage?
Sida 1 av 2
Ska bygga ett garage på gjuten platta med tillhörande förråd bredvid.
Ska man ha plast eller inte i väggar och tak.
Kommer nog troligtvis bli 145 väggar med 45 liggandes på insidan. Kommer att värma upp utrymmet vid behov. Alltså om man behöver tina av och mecka med nån skoter eller så.
Hittar inget vettigt svar på forumet.
Ska man ha plast eller inte i väggar och tak.
Kommer nog troligtvis bli 145 väggar med 45 liggandes på insidan. Kommer att värma upp utrymmet vid behov. Alltså om man behöver tina av och mecka med nån skoter eller så.
Hittar inget vettigt svar på forumet.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Ska du tina av skoter blir det rejält fuktigt så en ångbroms är nog nästan ett krav, och en avfuktare
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Kan vi inte lugna oss med rekommendationerna tills förutsättningarna är klara? 
För att kunna ge en bra rekommendation behöver vi minst veta:
Kommer normaltillståndet vara att utrymmet kommer vara kallställt? Hur ofta tror du att det kommer värmas upp?
När det värms upp, vilken temp kommer du ha och under hur lång tid?
Var tar vattnet från snösmältningen vägen? Försvinner det ner i en golvbrunn eller blir det liggandes på golvet?
För att kunna ge en bra rekommendation behöver vi minst veta:
Kommer normaltillståndet vara att utrymmet kommer vara kallställt? Hur ofta tror du att det kommer värmas upp?
När det värms upp, vilken temp kommer du ha och under hur lång tid?
Var tar vattnet från snösmältningen vägen? Försvinner det ner i en golvbrunn eller blir det liggandes på golvet?
Normalt kommer det va kallställt. Blir mest att värma upp ett dygn lite då och då, kanske 15ggr på en vinter. (fjällstuga)A Amrich skrev:Kan vi inte lugna oss med rekommendationerna tills förutsättningarna är klara?
För att kunna ge en bra rekommendation behöver vi minst veta:
Kommer normaltillståndet vara att utrymmet kommer vara kallställt? Hur ofta tror du att det kommer värmas upp?
När det värms upp, vilken temp kommer du ha och under hur lång tid?
Var tar vattnet från snösmältningen vägen? Försvinner det ner i en golvbrunn eller blir det liggandes på golvet?
Värmer till kanske 15 grader.
Golvbrunn kommer att finnas.
Med de förutsättningarna tycker jag plast låter som en dålig idé. Ångbroms på sin höjd.R Revoman skrev:
Nu kanske du är fast bestämd gällande isolering men om syftet bara är att tina av en skoter eller två några få gånger per år är jag inne på @heimlaga’s idé om att det kanske gör dig bäst oisolerat?
En byggfläkt riktad mot en snöig skoter i ett 15m² utrymme borde tina den ganska snabbt även om det är oisolerat.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Varför i hela friden ska du ha så mycket isolering då?R Revoman skrev:
95mm är troligtvis redan mer än du "behöver" och också mindre känsligt/torkar lättare.