5 227 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Plasmaskärare
Någon som provat plasmaskärare från Kina eller anab ab, finns för 2500-3000 hos anab
Behöver rostlaga en bil, skära ur lite plåt ur balkar och man kommer inte åt jättebra med vinkelslip
Är ju inga jättepengar men samtidigt så vill man ju inte köpa nåt som inte funkar heller....
Skulle komma åt med med tryckluftsdriven vinkelslip med små skivor men har nog inte kompressor som orkar...
Behöver rostlaga en bil, skära ur lite plåt ur balkar och man kommer inte åt jättebra med vinkelslip
Är ju inga jättepengar men samtidigt så vill man ju inte köpa nåt som inte funkar heller....
Skulle komma åt med med tryckluftsdriven vinkelslip med små skivor men har nog inte kompressor som orkar...
Hej!
Jag har använt tryckluftsdriven sticksåg som denna: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Sticksag/Sticksag-2000016731/
Fördelen är att den inte genererar gnistor samt är billig. Skär man rostig plåt med plasma brukar det bli fyrverkeri samt ganska fransig skärkant.
Personligen tycker jag att plasma är kanon när man ska skära stora skivor med mothåll. Men för just finlir med många veck skulle jag välja sticksåg och/eller vinkelslip...
Jag har använt tryckluftsdriven sticksåg som denna: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Sticksag/Sticksag-2000016731/
Fördelen är att den inte genererar gnistor samt är billig. Skär man rostig plåt med plasma brukar det bli fyrverkeri samt ganska fransig skärkant.
Personligen tycker jag att plasma är kanon när man ska skära stora skivor med mothåll. Men för just finlir med många veck skulle jag välja sticksåg och/eller vinkelslip...
Har aldrig provat plasma, tittar man på tuben så tycker jag snitten ser bra ut men det är klart man visar väl alltid det bästa
Vet inte riktigt hur jag kommer åt... rostlagade en lös ram till en bil och då körde jag med tigersågen och det gick riktigt bra.
Men en tryckluftsdriven sticksåg drar väl rätt mycket luft den med?
Vet inte riktigt hur jag kommer åt... rostlagade en lös ram till en bil och då körde jag med tigersågen och det gick riktigt bra.
Men en tryckluftsdriven sticksåg drar väl rätt mycket luft den med?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Du behöver ha elektrisk kontakt hela tiden så det krävs att det är rent där man skär skulle nog använda sticksåg istället har en plasma och har provat kompisens kinapryl men det är ju så att man får vad man betalar för
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Har skärbrännare oxå men du kan inte skära dubbelplåtar med gas plus att det blir mycket bättre snitt med plasman
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ja det går bra om man bränner av starten lite.
Klicka här för att svara