Vi ska bygga ugglan 159 och jag sitter nu som bäst och försöker planera köket då vi ska välja bort det och köpa eget. Är det någon som har tips på hur man ska planera det. Jag vill tex inte ha diskmaskin på mark utan mer i arbetshöjd, samma sak med ugn ( så klart) dock så känns det som att lyfter man upp för många maskiner så förlorar man för mycket bänkyta, vad ska man göra. Tacksam för alla tips och idéer vad gäller denna planlösning.
Tack på förhand
Tack på förhand
Passar på att ställa en annan fråga, vi har valt att ha "vita" vitvaror då det lätt blir väldigt smutsigt med rostfritt om man har barn som ska kladda överallt. Dock så känns det som att det blir väldigt svårt att välja luckor nu, känns som att vita vitvaror inte funkar med träluckor ( bok ek osv) av olika slag. Har jag fel, är det någon som har några bilder på kök med vita vitvaror och luckor av ek, bok osv? Just nu känns det som man bara kan välja på vita luckor alt färgade.
Förvirrad vad det gäller kök nu , det är väldigt kul att planera men vad svårt det är att bestämma sig för vad man vill ha...
Hjälp
Förvirrad vad det gäller kök nu , det är väldigt kul att planera men vad svårt det är att bestämma sig för vad man vill ha...
Hjälp
Hinner inte titta på din planlösning just nu, men kan i alla fall svara på vad jag anser om vita vitvaror. Väljer du träluckor, så kan du lugnt ta vita, då det bryter av snyggt (rostfritt passar dock lika bra till). Väljer du däremot vita eller nästan vita luckor blir det inte snyggt med vita vitvaror, tycker jag. Då är rostfritt det enda alternativet, om du inte istället väljer helintegrerade vitvaror förstås! Särskilt om du vill ha diskmaskinen i arbetshöjd är det mest estetiskt tilltalande med en helintegrerad, även om de andra vitvarorna inte är det.jessicaodanne skrev:Passar på att ställa en annan fråga, vi har valt att ha "vita" vitvaror då det lätt blir väldigt smutsigt med rostfritt om man har barn som ska kladda överallt. Dock så känns det som att det blir väldigt svårt att välja luckor nu, känns som att vita vitvaror inte funkar med träluckor ( bok ek osv) av olika slag. Har jag fel, är det någon som har några bilder på kök med vita vitvaror och luckor av ek, bok osv? Just nu känns det som man bara kan välja på vita luckor alt färgade.
Hjälp
Vi har själva två småbarn och väljer rostfri kyl, frys, ugn och micro. Diskmaskinen helintegrerad, så där kladdas inget! En rätt skött rostfri yta är inte jobbigare än någon annan yta. Man måste fetta in den med rätt produkt bara, inget konstigt alls, då blir den motståndskraftig mot fingeravtryck. Annars finns det nuförtiden s.k "antifinger-system" som Husqvarna och Electrolux har på sina kylar och frysar. Det blir en aning mörkare ton på den ytan de behandlat den med, men det ska tydligen fungera alldeles utmärkt. Den finns dock endast till kyl/frys än så länge då det inte fungerar på varma ytor såsom ugn och micro.
Lycka till!
Vi har oxå vita vitavaror o e helnöjda. Luckan är i gråbetsad ask o det hade inte alls passat med rostfritt i vårt kök, det hade blivit för stelt.jessicaodanne skrev:Passar på att ställa en annan fråga, vi har valt att ha "vita" vitvaror då det lätt blir väldigt smutsigt med rostfritt om man har barn som ska kladda överallt. Dock så känns det som att det blir väldigt svårt att välja luckor nu, känns som att vita vitvaror inte funkar med träluckor ( bok ek osv) av olika slag. Har jag fel, är det någon som har några bilder på kök med vita vitvaror och luckor av ek, bok osv? Just nu känns det som man bara kan välja på vita luckor alt färgade.
Hjälp
Jag har blivit lite småkär i vitpigmenterad ek...men det har nog inte kommit som kökslucka än eftersom det är relativt nytt med den lacken på ek i Sverige.
Välj inte vita luckor bara...
Lycka till
Klicka här för att svara