Hur gör ni med förvaring i badrummen? Känns som att det inte riktigt finns utrymme för det?
Vi har högskåp + kommod, + att vi satt ett väggskåp i det enda badrummet också. Det är på gränsen att det räcker.

J Jarlsgård skrev:
Tycker överlag det ser bra ut!

Badrummet där uppe hade jag dock spegelvänt så att duschen är på väggen mot groventren istället.. Då isolerar man sig lite mer mot störande ljud :)
tensiden tensiden skrev:
Hur gör ni med förvaring i badrummen? Känns som att det inte riktigt finns utrymme för det?
Vi har högskåp + kommod, + att vi satt ett väggskåp i det enda badrummet också. Det är på gränsen att det räcker.
Vi kommer köra en del öppna hyllor, ex över toaletterna. Eventuellt något väggskåp.
Endast någon enstaka extra handduk i badrummen. Allt det andra bli förvarat i exempelvis tvättstugan.
Vi har utgått från hur vi har det idag när vi dessutom bara har ett badrum.

Vet inte varför jag blev taggad i det svaret?:thinking:
Hade f.ö. Vridit handfatet också så att ni slipper stå i duschen för att borsta tänderna..

J Jarlsgård skrev:
Vet inte varför jag blev taggad i det svaret?:thinking:
Hade f.ö. Vridit handfatet också så att ni slipper stå i duschen för att borsta tänderna..
Inte meningen att du skulle bli taggad.
Tillgänglighetskraven ger inte möjlighet att vrida handfatet tyvärr.

P Psyqe skrev:
Inte meningen att du skulle bli taggad.
Tillgänglighetskraven ger inte möjlighet att vrida handfatet tyvärr.

Haha okej! Då slipper jag vara konfunderad:crysmile:

Tillgänglighetskraven tillåter det om ni har handfatet på väggen mot kapprummet :)

J Jarlsgård skrev:
Haha okej! Då slipper jag vara konfunderad:crysmile:

Tillgänglighetskraven tillåter det om ni har handfatet på väggen mot kapprummet :)
Tydligen går det inte. Man får inte ihop fria ytorna som krävs runtomkring wc dusch och innanför dörren om man möblerar så. 130 cirkeln går in, men det är inte tillräckligt.

P Psyqe skrev:
Tydligen går det inte. Man får inte ihop fria ytorna som krävs runtomkring wc dusch och innanför dörren om man möblerar så. 130 cirkeln går in, men det är inte tillräckligt.
Vad är det för mått på wcn? Antar att den är 170x190 som är minimimåttet? :)

J Jarlsgård skrev:
Vad är det för mått på wcn? Antar att den är 170x190 som är minimimåttet? :)
Ca 210x190, komodväggen är ca 85 till dörrbladets början.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.