Hej,
Hur hittar jag en hantverkare som är duktig på att snyggt planlimma en häll i en diskbänk (urfräst från fabrik) och vad kan vara rimligt att betala för det?

Området är Stockholm.

BirgitS
Kan företaget du har köpt skivan av rekommendera någon?
Har du hört med köksfirmor eller frågat bekanta om de kan rekommendera en snickare?

Det minsta du kanske kan komma undan med är en timmes arbetstid och en timmes restid.

Är det inte bara att lägga hällen på plats och kanske ha dit silikon när skivan redan är urfräst?

BirgitS BirgitS skrev:
Kan företaget du har köpt skivan av rekommendera någon?
Har du hört med köksfirmor eller frågat bekanta om de kan rekommendera en snickare?

Det minsta du kanske kan komma undan med är en timmes arbetstid och en timmes restid.

Är det inte bara att lägga hällen på plats och kanske ha dit silikon när skivan redan är urfräst?
Ja jag hade en kille här i måndags som kikade och skulle återkomma med pris men det har han inte gjort.
Jag funderar ju även vad som kan vara rimligt.
I värsta fall gör jag det själv men det kommer vara en del pyssel att få hällen att liva med plåten och att centrera den så glipan för fog blir lika stor på alla sidor. Sedan vill jag ha en snygg silikonfog utan en massa kladd.

BirgitS
@ @home skrev:
Ja jag hade en kille här i måndags som kikade och skulle återkomma med pris men det har han inte gjort.
Du får ringa och stöta på ;)

@ @home skrev:
Jag funderar ju även vad som kan vara rimligt.
I värsta fall gör jag det själv men det kommer vara en del pyssel att få hällen att liva med plåten och att centrera den så glipan för fog blir lika stor på alla sidor. Sedan vill jag ha en snygg silikonfog utan en massa kladd.
https://www.byggahus.se/forum/threads/planmonterad-haell-fa-skarven-jaemn-och-hoejden-jaemn.286642/

• Gilla
@home
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.