Hej!

Vi har en tomt på 1150 kvadrat. På baksidan finns en väg. Med tanke på att vi har småbarn vill vi avgränsa med plank. Vi har rätt att bygga 2 meter högt bullerplank. Men hur ska man tänka? Vägen är inte så trafikerad att ett bullerplank är nödvändigt. Men det kan vara trevligt att slippa ha utsikt över en väg, samtidigt som det är barnsäkrat. Vi ser baksidan som den privata sidan, medan framsidan kommer att vara den offentliga sidan.

Om vi bygger ett plank som är 185 cm högt. Hur gör man för att det ska tåla vind och blåst. Planket kommer nog att behöva vara ca 40 meter långt. Hur fäster vi planket på ett sätt som är hållbart, men gärna inte kostar allt för mycket.

På framsidan vill vi ha ett nätt litet staket. Hur gör man för att binda samman plank och staket till en helhet?

Hur mycket kostar det att bygga plank?

Finns det någon som har länkar till hemsidor med tips på plank eller kanske bilder på olika plank?

Vore jättetacksam om någon kan svara på mina frågor.

Mvh, nibr
 
För att få det stadigt så krävs det rejäla plintar med bra stolpskor.

Det går ju att göra några fönster i planket om man vill se ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.