Jag har köpt ett hus med byggår 1909. Jag tror att källarplan blev tillbyggt på 60 - 70 talet
Huset ligger på en slänt och jag har inga indikeringar på att källaren är fuktig (Jag har ägt huset i 10 månader)
50 m framför huset har jag ca 15m ner till klaräven.
10m brevid huset har jag ca 5m ner till en banvall som idag används som cyckelbana.
På den sida av huset där avloppet kommer in är det ca 2m till grannen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättmaskin och torktumlare står i källaren och det kommunala avloppet är mycket högre upp än vad tvättmaskinen är. Sen har jag planer att brevid bastun göra en dush och toa.
Hur gör jag på bästa sätt för att ansluta källaren till det kommunala?
Det jag vet är att i garaget har jag en stor plåttunna nergjutet i golvet (Typ oljefat 200L ) som allt i källaren verkar rinna ut i. Den tunnan tror jag är kopplad till en brunn på garage nedfarten som sen försvinner någonstans
Ska man prata med kommun och försöka få en pumpgrop för att pumpa upp källarens avlopp till det kommunala avloppet.
Eller ska man gräva upp och hoppas att avloppet lutar såpass brant att man bara kan ansluta
För sen är jag lite sugan på att lägga ny drännering runt huset, mest för isolering effekten man får med isodrän, Jag är ju inte sugen på att dränera hela huset då det är så vanvettigt mycket skrot runt om
Ska man gräva upp avlopps sidan och planera att göra ny dränering och se vad man kan råcka hitta med avloppet.Eller hur skulle ni göra?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto