Mellanbarn- Aha nu fattar jag. Jo där är en öppning. Dörr finns där inte utan helt enkelt en öppning. Ser att det ser lite konstigt ut - jag ser det ju inte eftersom jag vet hur det ser ut :)

På fredag börjar vi planeringen på riktigt tillsammans med snickaren. Roligt!

Gammal tråd, men tänkte visa hur vi slutligen har bestämt oss tillsammans med snickaren. Det blev inte pärlspontluckor utan det blev till sist profilerade luckor istället.

• Nykök1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nykök2.jpg
    Skapa konto
  • Nykök3.jpg
    Skapa konto
Hej AstaS!
Jag håller också på att planera kök, såg att det var ett tag sedan Ni var i gång med det. Hoppas att det går bra att ställa en fråga ändå?
Ser att Ni har 2 hörn, hur löste Ni det med skåpen? Vad valde Ni för typ av hörnskåp? Tycker att det är så svårt att väja, det ska ju funka med mått och bli tillräckligt med förvaring...
Tack på förhand!

Vi håller faktiskt på för fullt just nu med själva genomförandet. Vi kör precis enligt de bilder som ligger sist. I det ena hörnet, det mot fönstret, har vi ett hörnskåp som inte är superbra, men det fungerar i alla fall hoppas jag. Det är ett sådant skåp som man skulle kunna ha en snurra i. Det har vi inte planerat just nu, men vi får väl se om vi ändrar oss. Vi kommer att ha en dörr med gångjärn i hörnet så att hela hörnet så att säga är en dörr. Man kan ana det på nedersta bilden. Skåpet är alltså som ett stort L.

Hörnet vid diskbänken har vi inget skåp i. Där är en massa rör som vi helt enkelt bygger in. Vi har ett skåp till höger om spisen som går in en bit under diskbänken på snedden och därefter har vi diskbänksskåpet. Avståndet mellan dem döljs helt enkelt med en liten "fuskvägg". Och i hörnet får rören bo i fred.
Köket är platsbyggt så vi utgår inte från några färdiga stommar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.