Hej,

har en fråga angående placering av golvbrunnen i mitt badrum, eller kanske rättare sagt duschen i förhållande till brunnen.

Att göra om badrummet helt är i dagsläget inte aktuellt men jag skulle gärna vilja ta bort det befintliga badkaret och ersätta med en dusch med glasdörrar som inte går hela vägen ner i golvet (helkaklat). Antingen kan jag flytta hela duschen till väggen mitt emot, och få det nära själva golvbrunnen (då är golvbrunnen inne i duschen). Alternativet är att, om fallet är tillräckligt det vill säga, ha kvar duschen där den är idag och att golvbrunnen då hamnar drygt 40-50 cm utanför duschen.

Inte helt optimalt, men vore det ok tro i väntan på en hel badrumsrenovering om ett år eller två?

Hälsningar
Alex

Om fallet är mot golvbrunnen och tätskiktet ok spelar det väl ingen roll rent konstruktionsmässigt var golvbrunnen är placerad. Det är opraktiskt att ha vattnet rinna över hela badrumsgolvet för att det ska nå brunnen men i övrigt gör det inget.
Motsatsen gäller också, är det inte tätt runt brunnen är det ju en klen tröst att den är i duschen ;) vattenskadan får man ju ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.