Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Hej!
Har en fundering angående vår jordvärme, expansionskärlet sitter i närheten av utgående slinga enligt följande bild, kan verkligen luftbubblor hamna i expansionskärlet?
Hela blåsan är full så det "sprutar" om jag öppnar skyddsventilen.
Har en fundering angående vår jordvärme, expansionskärlet sitter i närheten av utgående slinga enligt följande bild, kan verkligen luftbubblor hamna i expansionskärlet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hela blåsan är full så det "sprutar" om jag öppnar skyddsventilen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Det blir nog knepigt, detta är den enda bilden jag har för stunden:
Rören kommer uppe höger och går längs med taket från värmepumpen, det är 2.1m till tak så där är inte mycket plats ovan värmepumpen.
Eventuellt skulle man kanske få in det ovanför filtret på returledningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rören kommer uppe höger och går längs med taket från värmepumpen, det är 2.1m till tak så där är inte mycket plats ovan värmepumpen.
Eventuellt skulle man kanske få in det ovanför filtret på returledningen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Gott! Slipper jag oroa mig över det. Tack!
Klicka här för att svara