Hej.
Vill sätta in ett vattenburet element i ett rum i källaren. Idag är det elburen golvvärme i detta rum... Är det bäst att placera det på ytterväggen eller funkar en innervägg lika bra? Det är inga fönster eller annat att ta hänsyn till som jag ser det. Handlar mest om att en placering på innerväggen blir betydligt lättare att dra rör till men frågan är om det finns nackdelar med den placeringen.
Tack för svar!
/M
Vill sätta in ett vattenburet element i ett rum i källaren. Idag är det elburen golvvärme i detta rum... Är det bäst att placera det på ytterväggen eller funkar en innervägg lika bra? Det är inga fönster eller annat att ta hänsyn till som jag ser det. Handlar mest om att en placering på innerväggen blir betydligt lättare att dra rör till men frågan är om det finns nackdelar med den placeringen.
Tack för svar!
/M
I och med att det är i en källare spelar det ingen roll.
Pappas källare har elementen inne i hörnen, se skiss.
Röda kvadraten i pannrummet är pannan, de röda rektanglarna är radiatorer.
(I vissa av dessa hus är antingen tvättstuga eller hobbyrum istället garage)
Pappas källare har elementen inne i hörnen, se skiss.
Röda kvadraten i pannrummet är pannan, de röda rektanglarna är radiatorer.
(I vissa av dessa hus är antingen tvättstuga eller hobbyrum istället garage)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara