Hej.
Vill sätta in ett vattenburet element i ett rum i källaren. Idag är det elburen golvvärme i detta rum... Är det bäst att placera det på ytterväggen eller funkar en innervägg lika bra? Det är inga fönster eller annat att ta hänsyn till som jag ser det. Handlar mest om att en placering på innerväggen blir betydligt lättare att dra rör till men frågan är om det finns nackdelar med den placeringen.

Tack för svar!
/M
 
För att bara få upp tempen i rummet blir det toppen. Vill du maximera komforten så brukar ytterväggar ge mer komfort på värmen men också mer förlust
 
  • Gilla
dalkarl och 1 till
  • Laddar…
I och med att det är i en källare spelar det ingen roll.

Pappas källare har elementen inne i hörnen, se skiss.
Röda kvadraten i pannrummet är pannan, de röda rektanglarna är radiatorer.
(I vissa av dessa hus är antingen tvättstuga eller hobbyrum istället garage)

Enkel källarvåningsplan med rumsetiketter: hobby, pannrum, trappa/hall, tvätt och matkällare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dalkarl
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.