Hej!
Jag ska byta ut min 25 liters hydropress mot en annan likadan. Vad som gör mig fundersam är att den gamla har suttit vertikalt, medan det på den nyas förpackning står att den ska monteras horisontellt. Rörkillen i butiken sa att den kan monteras hur som helst, men alla tillverkare har olika modeller för stående resp. liggande placering.
Vad ska man tro? Kan gummimembranet ta skada, eller spelar det ingen roll?  :-?
 
Bra är att följa vad tillverkaren skriver men den lär fungera i alla vinklar.
 
Fick just svar från Robota: "Det är inget som helst problem att montera vertikalt."
Jag skulle ha litat på rörpularen  :-[
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.