Hej!
Jag ska byta ut min 25 liters hydropress mot en annan likadan. Vad som gör mig fundersam är att den gamla har suttit vertikalt, medan det på den nyas förpackning står att den ska monteras horisontellt. Rörkillen i butiken sa att den kan monteras hur som helst, men alla tillverkare har olika modeller för stående resp. liggande placering.
Vad ska man tro? Kan gummimembranet ta skada, eller spelar det ingen roll? :-?