Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Vore tacksam om någon har synpunkter på placering av vårt hus. Det mest logiska var initialt att placera huset enl första bilden. Vardagsrum och kök hamnar då på baksidan i öst där vi kommer ha en uteplats. Då skulle vi också kunna ha en mindre uteplats på framsidan för kvällssol. Nackdelen med den placeringen är att det ligger en gigantisk lekpark utanför vår tomt, österut. Det är inte ovanligt med 10-20 barn + föräldrar där en fin helgdag vilket förstås blir lite trist för oss insynsmässigt och ljudmässigt.
Den andra placeringen, att gavelställa huset, ger oss en fin gräsyta i sydväst. Men då insyn från vägen som visserligen bara är en milt trafikerad "villaväg" samt även från grannen. En annan nackdel är att våra stora fönster i kök och vardagsrum vätter mot syd = varmt + att föräldrasovrummet hamnar med fönster mot sydväst. Det känns också lite ologiskt att ha framsidan av huset mot den andra granntomten. Dessutom kommer vi ju för den delen inte ifrån insyn från lekparken, men vår uteplats blir iaf inte placerad mitt emot den.
Vi hade först bestämt oss för första alternativet men nu börjar vi vackla! Svårt! Mycket tacksam för tips.