Hej!
Har precis köpt en Gardena R100LI.
Tror ni på denna dragning av Guidelina för klippning överallt?
Placeringen baseras på vart det finns eluttag. Finns även vid andra boden, men tror detta är effektivast(?)
För övrigt, tänkte jag gräva ner kabeln ca 1dm då jag har en vertikalskärare jag tänkte använda.
.
Har precis köpt en Gardena R100LI.
Tror ni på denna dragning av Guidelina för klippning överallt?
Placeringen baseras på vart det finns eluttag. Finns även vid andra boden, men tror detta är effektivast(?)
För övrigt, tänkte jag gräva ner kabeln ca 1dm då jag har en vertikalskärare jag tänkte använda.
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kommer att funka, men som sagt, små smala korridorer är inte optimalt för en robotklippare.
Ibland kan man fundera på att undanta dessa område från robotklippning. Kanske köra med en trimmer, lägga sten eller plantera buskar etc.
Ibland kan man fundera på att undanta dessa område från robotklippning. Kanske köra med en trimmer, lägga sten eller plantera buskar etc.
Det är inga bekymmer med smala korridorer om man kan komma åt dem från bägge håll och de inte är för långa. Det är väldigt olika, så man kan inte veta i förväg om det fungerar eller ej.
Släpp gärna av klipparen långt in i korridoren (2/3 av sträckan från den öppna ytan) under låt säga 25% av klippningarna (totalt sett 50% med två korridorer) så kommer det nog att bli bra. Man får köra lite trial and error bara...
Släpp gärna av klipparen långt in i korridoren (2/3 av sträckan från den öppna ytan) under låt säga 25% av klippningarna (totalt sett 50% med två korridorer) så kommer det nog att bli bra. Man får köra lite trial and error bara...
Liknande trådar
-
Placering av guideslinga 310 Mark II – funkar detta?
Robotgräsklippare -
Trång gång - placering av guidekabel
Robotgräsklippare -
Feedback på placering av guidekabel och laddare
Robotgräsklippare -
Bärlina och plintplacering för uterum
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Placering av gardena r100li samt guidelina?
Robotgräsklippare