Byggahus.se
Hej.

Vi har länge funderat på tomt och har nu hittat en, men finns det möjlighet att få hjälp innan man köper tomten till att husleverantören ger förslag på hustyp och hur det kan placeras på tomten? Jag har försökt klippa och klistra i skalor men lättast hade ju vart om de kunde hjälpa en att se hur tomten ser ut och ge förslag på vilket hus vi kan välja och hur det kan placeras...

Jag tror det bästa är om du har en nybyggnadskarta och importerar denna i något program, typ SketchUp. Då kan du placera ut huskroppar där i 3d själv.

BirgitS
R Rematt skrev:
Hej.

Vi har länge funderat på tomt och har nu hittat en, men finns det möjlighet att få hjälp innan man köper tomten till att husleverantören ger förslag på hustyp och hur det kan placeras på tomten? Jag har försökt klippa och klistra i skalor men lättast hade ju vart om de kunde hjälpa en att se hur tomten ser ut och ge förslag på vilket hus vi kan välja och hur det kan placeras...
En del hussäljare kan nog tänkas ge dig sådan hjälp och annars finns ju arkitekter som är utbildade i att anpassa hus till en viss tomt.

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.