952 läst · 2 svar
952 läst
2 svar
Placera hus på tomt
Hej.
Vi har länge funderat på tomt och har nu hittat en, men finns det möjlighet att få hjälp innan man köper tomten till att husleverantören ger förslag på hustyp och hur det kan placeras på tomten? Jag har försökt klippa och klistra i skalor men lättast hade ju vart om de kunde hjälpa en att se hur tomten ser ut och ge förslag på vilket hus vi kan välja och hur det kan placeras...
Vi har länge funderat på tomt och har nu hittat en, men finns det möjlighet att få hjälp innan man köper tomten till att husleverantören ger förslag på hustyp och hur det kan placeras på tomten? Jag har försökt klippa och klistra i skalor men lättast hade ju vart om de kunde hjälpa en att se hur tomten ser ut och ge förslag på vilket hus vi kan välja och hur det kan placeras...

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 498 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 498 inlägg
En del hussäljare kan nog tänkas ge dig sådan hjälp och annars finns ju arkitekter som är utbildade i att anpassa hus till en viss tomt.R Rematt skrev:Hej.
Liknande trådar
-
Placera litet växthus utanför tomtgräns
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Är det möjligt att placera och bo i en husvagn/manskapsvagn på sin tomt i Sverige?
Bygglov -
Hur placera huset på tomten?
Planlösningar -
Placera och planera hus på tomt
Frågor och svar om trädgård -
Placera ut hus på tomt.
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design