Måste man fråga om detta också? Men säkert finns det hos forumfolket lösningar på detta enkla problem. Varför fundera enbart själv. Jag gör naturligtvis en mall med hålanvisningar som ger borrhålens placeringar.

Men: Någon har naturlitgvis lyckats få pilsner även i detta moment.

Varna mig då!

Ikea - 9kr allt klart!

IKEA:s mall kan vara bra, men de funkar inte om man vill ha stora handtag, då måste man iaf göra en egen.

tumstock och vinkelhake med gradering tycker jag känns säkrast.Dom där mallarna med tusen hål i gör mig snurrig i huvudet.

ikeahantverkaren skrev:
tumstock och vinkelhake med gradering tycker jag känns säkrast.Dom där mallarna med tusen hål i gör mig snurrig i huvudet.
Haha, håller med, blir enklast om man markerar med en tuschpenna vad som skall vara ner/upp, och i vilka hål man skall borra, slut på förvirringen.

Handtagen sitter där nu med mm-precision. Gjorde en mall av plexiglas och kunde därför vända den för höger resp. vänsterhägning. Gick väldigt snabbt att montera dem då mallen äntligen var gjord.

Blir alltid nervös då jag skall sätta handtag. Förstår inte varför. Konkursen står inte för dörren även om jag skulle förstöra en dörr eller en lådfront.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.