565 läst ·
2 svar
565 läst
2 svar
Pinsam fråga
En mycket pinsam fråga…
Använde munskydd, P3, engångs. Sådana som man kan köpa 15-pack på Biltema.
Mjuka med en liten ”ventil” i plast.
Var i en dammig miljö där det bl a kan finnas asbestfibrer. Städade i en lada.
Sen rakt in i duschen.
Tänkte jag skulle skölja av kropp och hår från damm innan jag tog av mig masken.
Trodde jag tänkte klokt, men tänkte nog rent idiotiskt. Munskyddet blev lite vått.
Kan jag ha dragit i mig det som samlats i masken?
Så jäkla klantigt.
Ja, jag vet att frågan är minst sagt pinsam, men uppskattar ändå seriösa svar från någon som vet något om funktion i dessa masker.
Använde munskydd, P3, engångs. Sådana som man kan köpa 15-pack på Biltema.
Mjuka med en liten ”ventil” i plast.
Var i en dammig miljö där det bl a kan finnas asbestfibrer. Städade i en lada.
Sen rakt in i duschen.
Tänkte jag skulle skölja av kropp och hår från damm innan jag tog av mig masken.
Trodde jag tänkte klokt, men tänkte nog rent idiotiskt. Munskyddet blev lite vått.
Kan jag ha dragit i mig det som samlats i masken?
Så jäkla klantigt.
Ja, jag vet att frågan är minst sagt pinsam, men uppskattar ändå seriösa svar från någon som vet något om funktion i dessa masker.
Att blöta fibrerna är ju ett vanligt sätt att få dem ur luften. Så den biten är ingenting att oroas över.
Om du har orsak att tro att det finns asbestdamm där du röjer skulle inte jag nöja mig med ett mjukt munskydd dock. En halvmask med riktiga filter är inte heller speciellt dyrt.
Om du har orsak att tro att det finns asbestdamm där du röjer skulle inte jag nöja mig med ett mjukt munskydd dock. En halvmask med riktiga filter är inte heller speciellt dyrt.
Klicka här för att svara