När jag öppnade appen för att redigera lite i vår belysning fick jag obehaglig överraskning. Alla rum som jag konfigurerat är borta! Märkligt nog så fungerar tidigare inställa scenarier fortsatt via fjärrströmbrytarna. Vi har över 30 ljuskällor utplacerade och inställda så man vill ju inte gärna börja om från början.

Ringde till Philips kundtjänst som inte hade en aning om vad som kan ha gått fel. Rådet från dem var att installera om allt i appen.

Själv misstänker jag att det kan bero på en uppdatering. Ingen annan som förlorat sina zoner i appen det senaste året?

M
Ulltand Ulltand skrev:
Ringde till Philips kundtjänst som inte hade en aning om vad som kan ha gått fel. Rådet från dem var att installera om allt i appen.

Själv misstänker jag att det kan bero på en uppdatering. Ingen annan som förlorat sina zoner i appen det senaste året?
Jag har inte haft något fel som gjorde att jag blev av med allt, men jag trodde det när jag varit hos föräldrarna och lagt till deras brygga. När jag sen var hemma hos mig igen så var allt borta tills jag insåg att appen fortfarande hade deras brygga förvalda. Det är inget sånt som har hänt?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Unikt namn
Startat om hubben och telefonen?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Löste det nu! Installerade om appen och i startkonfigurationen fanns ett moment där data från bryggan kunde överföras till appen (man fick trycka på huvudknappen i bryggan i ett moment då).

Frågade explicit supporten om data från bryggan kunde överföras till appen och fick svaret att det inte är möjligt.

Sämre support får man leta efter. Men belysningen är bra :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.