Vi installerar en vedanläggning i huset och p.g.a. utrymmesbrist funderar vi på ett öppet expansionskärl på vinden. Funkar det att använda PEX för denna dragning eller måste det vara metall-rör p.g.a. risken för hett vatten?

Vänliga hälsningar
 
Krilleman
Ingen PEX til expansionskärl den tål inte dom höga temperaturerna som kan bli vid vedeldning!
 
  • Gilla
torkel84 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.