Hej!

Jag har en väggmonterad vattenutkastare (1/2") på husväggen som jag behöver få två separata utlopp till:

1. Ett utlopp skall vara permanent öppet och mata en bevattningsanläggning (bevattningsanläggningen har egna ventiler för på/av)
  2. Det andra utloppet ska mata en trädgårdsslang och behöver ha ett eget på/av-vred

Detta är en permanentlösning och behöver vara av lite bättre kvalitet. Har ni tips på lämplig del?

Kalle

Krilleman
Såhär har jag gjort hemma hos mig. Gammal bild i länken nedan. Nuvarande variant är helt i metall och specificerad nedanför. Plasten tål inte solljus så bra från Biltema.

https://www.byggahus.se/forum/threa...tenutkastare-sa-lagt-ned.318999/#post-3003646

WC-ballofix
med lekande mutter
Y-rör (tryckluftsvariant från Cejn)
G15x15mm ballofix x2 med slätända
DN15xG15 Hozelok Pro Metall

Du behöver endast täta gängan mellan WC-ballofixen och Y-röret. Resterande tätar med planpackning!

• Gilla
Turbopumpen
  • Laddar…
Jag gjorde såhär, dold placering och delar jag hade hemma fick välja utförandet.
Väggmonterad vattenkran med dolda rör och enkel spak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Turbopumpen och 1 till
  • Laddar…
Tackar för det!

Jag hittade det här färdiga "kittet". Gjort i koppar så det borde ju hålla:

• Kopparfärgad snabbkoppling för slang med gula handtag och storleksbeteckningarna 1/2" och 3/4".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut att vara gjort i mässing... Men det kommer nog att bli bra. (y)

engs
Turbopumpen Turbopumpen skrev:
Tackar för det!

Jag hittade det här färdiga "kittet". Gjort i koppar så det borde ju hålla:
Satta tråden på bevakning med förhoppning att få svar på samma fråga som Zamora ovan.
Var hittade du 2-vägsdelaren?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.