Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag primade betonggolvet två gånger, det vart riktigt bra. Sen var det bara börja spika i väggarna och lägga nivån för flytspacklet.
Efter att jag ritat på golvet hur värmegolvet skulle läggas så var det dags för själva läggningen...j..la värmegolv!!!..... Nu hade jag ju köpt ett billigt värmegolv på blocket, men kruxet var att den låg inte på nät utan på rulle. Försök tejpa fast värmekabel på primat betonggolv ska ni se. Skulle rekommendera limpistol, tror ni jag hade det?? Nej. Nya ideer... bunke med vatten och mjöl, deg skall väl ändå funka NOT!! Men hundarna gillade degen :-)
När kabel var väl tejpad med både medföljande tejp, eltejp och lite maskeringstejp, så la sig kabel äntligen till rätta.
Nu skall det flytspacklas! Frugan och svägerskan fick blanda flytspacklet enligt tydliga instruktioner, och de löste det med galans. Kompisen bar in spacklet och jag stod med gröna stövlar i smeten och hällde ut.
Då det torkat såg det ut som jag fått bakfall, men tydligen lutar väggarna lite för vattenpass ljuger väl inte? Resultatet var ju alldeles perfekt!d^_^b

Idag har jag förberett takläkt för innertaket och fräst i lite eldosor. Det går framåt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.