tommib
Använd en ventil med inv/inv rörgänga i bägge ändarna istället och en vinkel med inv/utv gänga. Det blir nog närmare 800 kr billigare.

Edit: vet inte vad Vatettes fördelare har för anslutning. Jag skulle välja en med vanlig rörgänga så blir det enklare.

tommib tommib skrev:
Använd en ventil med inv/inv rörgänga i bägge ändarna istället och en vinkel med inv/utv gänga. Det blir nog närmare 800 kr billigare.

Edit: vet inte vad Vatettes fördelare har för anslutning. Jag skulle välja en med vanlig rörgänga så blir det enklare.
Tack för input! Fördelarens anslutning verkar var (är novis) dy 22 (M28x1,5). Tolkar det som åtminstående en dubbelmutter krävs. Kanske om man använder Dubbelmutter 22 (M28x1,5) x G3/4 så är det fritt fram att hänga på valfria delar efter det. Eller välja annan fördelare.

tommib
Jag har aldrig sett en dubbelmutter med olika dimensioner i ändarna. Därmed skulle jag överväga annan fördelare trots att Vatette är utmärkta i många andra avseenden.

Rickard.
VA säljer vinkelventiler som passar direkt på fördelarna då slipper du en del kopplingar, heter typ fullflödesventil vinkel eller nått i den stilen och är tänkta för fördelare och mätarkonsoler.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.