Hej !

Jag har funderat, när jag ökar eller minskar radiatorpumpens flöde (för att underlätta reglering, typ lågfart höst/vår, högfart vinter ). Påverkas då fördelningen av flödet i olika delar av radiatorkretsarna, eller blir flödet proportionellt lika förändrat i alla kretsar ?

Jag har tvårörssystem utan termostat, endast fast ställbara ventiler.

Tack! / Lennart
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.