Håller på att expandera en klädkammare in i gammalt kattvindsutrymme från när vårat radhus byggts 1966.
Tänkte inte så mycket på golvet, men när min fru frågade vad det svarta var, om det var mögel så blev jag osäker och kände att det kan vara bra att slänga ut frågan till någon klokare.
Någon som är bra på mögel och tillväxt som kan tipsa om vad detta kan vara och om det behöver göras något åt det? Del av golvet från kattvinden, har inte legat något på. Våningen under är det pannrum och tvättstuga.
Tacksam får råd och tips!
Tänkte inte så mycket på golvet, men när min fru frågade vad det svarta var, om det var mögel så blev jag osäker och kände att det kan vara bra att slänga ut frågan till någon klokare.
Någon som är bra på mögel och tillväxt som kan tipsa om vad detta kan vara och om det behöver göras något åt det? Del av golvet från kattvinden, har inte legat något på. Våningen under är det pannrum och tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tacksam får råd och tips!
Jag tycker att det ser mer ut som att någon har spillt något och det har torkat in. Bild nr två har typiska ränder som det blir i kanten av spill som inte torkas upp direkt. Kanske taket som har läckt någon gång? Även vatten kan lämna fläckar och ränder på trä.
Svartmögel brukar vara småprickigt.
Svartmögel brukar vara småprickigt.
Klicka här för att svara