4 726 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Passersystem Bewator - DC-11, m.m.
Har lite begagnade Bewatorprylar som ligger sedan tidigare.
Undrar om det är någon som är "haj" på systemet.
Hade en tanke på att sätta en kortläsare på garaget eller förrådet eftersom prylarna ligger i en kartong...
Vet att jag saknar en undercentral som heter DC-11 bla för att få ihop allt.
Har:
- Likriktaren 24Vdc 5A
- Kortläsaren BC 43
- Passercentral SR32i
- Elslutbleck
Har fått veta att man behöver en DC-11 och mjukvara för att få ihop detta...
Om jag inte lyckas hitta något, finns det något värde i detta för att sälja till någon annan som kanske behöver delar?
Undrar om det är någon som är "haj" på systemet.
Hade en tanke på att sätta en kortläsare på garaget eller förrådet eftersom prylarna ligger i en kartong...
Vet att jag saknar en undercentral som heter DC-11 bla för att få ihop allt.
Har:
- Likriktaren 24Vdc 5A
- Kortläsaren BC 43
- Passercentral SR32i
- Elslutbleck
Har fått veta att man behöver en DC-11 och mjukvara för att få ihop detta...
Om jag inte lyckas hitta något, finns det något värde i detta för att sälja till någon annan som kanske behöver delar?
Hej
Japp du behöver en DC11 att montera över dörren för att få det att fungera. Samt även programmet Entro. Sen så finns det en massa versioner av både programmet och undercentral. DC11 har utgått och ersatts av DC12 och den ska funka med den gamla versionen av Sr32 men gör det inte alltid varför man bör skaffa en DC22 istället. Detta gäller om det är den gamla versionen av sr32- Hur ser den lådan ut? Är det en fyrkantig grå låda?
Japp du behöver en DC11 att montera över dörren för att få det att fungera. Samt även programmet Entro. Sen så finns det en massa versioner av både programmet och undercentral. DC11 har utgått och ersatts av DC12 och den ska funka med den gamla versionen av Sr32 men gör det inte alltid varför man bör skaffa en DC22 istället. Detta gäller om det är den gamla versionen av sr32- Hur ser den lådan ut? Är det en fyrkantig grå låda?
Det stämmer, en grå fyrkantig låda, med låscylindern till väntar och Bewatorloggan i mitten.KrSp skrev:Hej
Japp du behöver en DC11 att montera över dörren för att få det att fungera. Samt även programmet Entro. Sen så finns det en massa versioner av både programmet och undercentral. DC11 har utgått och ersatts av DC12 och den ska funka med den gamla versionen av Sr32 men gör det inte alltid varför man bör skaffa en DC22 istället. Detta gäller om det är den gamla versionen av sr32- Hur ser den lådan ut? Är det en fyrkantig grå låda?
Okej, så det är en D22 man skall jaga efter istället.. Då hoppas vi att trådens alla läsare tittar i skrubbar och vrån, ifall någon ligger på en sådan.
Tack för feedbacken.d^_^b
haha, många som kan och vet mycket här d^_^b
Vart har ni då delarna jag behöver, eller tips om vart jag kan köpa DC-22 osv.
Bryr mig inte direkt vad de nya läsarna osv heter... utan... är på jakt efter den sista pusselbiten som kan få mina grejer att "lira" tillsammasd^_^b
Vart har ni då delarna jag behöver, eller tips om vart jag kan köpa DC-22 osv.
Bryr mig inte direkt vad de nya läsarna osv heter... utan... är på jakt efter den sista pusselbiten som kan få mina grejer att "lira" tillsammasd^_^b
Till en SR32i krävs Entro V4.0 till V4.7. Tidigare och senare versioner fungerar inte.
Är det månne någon som har några gamla disketter liggandes?
Är det månne någon som har några gamla disketter liggandes?
Nu börjar det likna något... Är det någon som har något "gammalt" som ligger, eller är det bara att köra allt till återvinningsstationen...
Jag som trodde jag skulle kunna mecka ihop något av det...
Men men... Ger inte upp hoppet, får försöka tyda era inlägg och se vad jag söker egentligen för att få det att funka....d^_^b
Jag som trodde jag skulle kunna mecka ihop något av det...
Men men... Ger inte upp hoppet, får försöka tyda era inlägg och se vad jag söker egentligen för att få det att funka....d^_^b
Lite gammal tråd, men jag känner att jag måste fylla i lite granna (även om det finns många kunniga här!).
Du behöver en dörrcentral, DC11, DC12, DC21 eller DC22. 11/21 var dom första vi tog fram, ersattes senare med 12/22. 11/12 är lite enklare (saknar anslutningar för larmstyrning tex). Borde vara rätt enkelt att hitta någon sådan någonstans, tycker jag.
Sedan, som Jeepmannen helt riktigt skrivit, måste du ha en programvara version 4.0 till 4.7.
SR32i ersatte SR32, och fick mer minne, och ethernet vilket tidigare programvaror inte hade stöd för.
ersättaren till SR32i, SR34, fick ytterligare mycket mer minne snabbare processor, nytt operativsystem LCD display och inbyggd ethernet switch.
SR35 är rätt lik SR34, stora skillnaden är att den har inbyggd ZigBee radio.
Du behöver en dörrcentral, DC11, DC12, DC21 eller DC22. 11/21 var dom första vi tog fram, ersattes senare med 12/22. 11/12 är lite enklare (saknar anslutningar för larmstyrning tex). Borde vara rätt enkelt att hitta någon sådan någonstans, tycker jag.
Sedan, som Jeepmannen helt riktigt skrivit, måste du ha en programvara version 4.0 till 4.7.
SR32i ersatte SR32, och fick mer minne, och ethernet vilket tidigare programvaror inte hade stöd för.
ersättaren till SR32i, SR34, fick ytterligare mycket mer minne snabbare processor, nytt operativsystem LCD display och inbyggd ethernet switch.
SR35 är rätt lik SR34, stora skillnaden är att den har inbyggd ZigBee radio.
Som sagt var, nu har alla talat om vad jag behöver och det är kanon - Nu så är det bara det att de vore än bättre om någon hade någon som låg och samlade damm eller vet vart jag får tag på något/någon som funkar...d^_^bvespaman skrev:Lite gammal tråd, men jag känner att jag måste fylla i lite granna (även om det finns många kunniga här!).
Du behöver en dörrcentral, DC11, DC12, DC21 eller DC22. 11/21 var dom första vi tog fram, ersattes senare med 12/22. 11/12 är lite enklare (saknar anslutningar för larmstyrning tex). Borde vara rätt enkelt att hitta någon sådan någonstans, tycker jag.
Klicka här för att svara