3 856 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Passar antracitgrå garage portar i modernare stil till ett klassiskt älvsbyhus?
Eller tar portarna över för mycket om dom är såpast mörka om garaget på ca 60 kvadrat med två portar som står brevid (ej vidbyggt) ett Älvsbyhus av modellen Ymer (kort framsida) ? Huset är äggskals vitt ungefär, Nordsjö one trägrå 1. Tror ni det kan bli snyggt ? Tänkte byta till en antracitgrå ytterdörr i modernare stil.
Finns det någon annan som har vitt hus (gärna Älvsbyhus)och garage med antracit gråa garage portar ? Lägg gärna upp bilder, måste få se hur det ser ut (hittar inga bilder iöverhuvudtaget när jag goolar på hus med stående panel som är ganska klassiska och enkla med två mörka portar på garaget till)
Vi är såå nära att beställa dessa mörka portar nu men funderar bara över om det finns något att säga som kan få mig ångra mig. Ibland måste man få höra andras synfalls vinklar :) Lätt man blir lite blind också när man funderat över något för länge.
Huset byggdes förra året och garaget detta år, Men inga portar har vi ännu skaffat oss just för detta färgvalsbeslut.
Har kört runt lite bland andra nybyggda husområden för att få inspiration och ser flera som byggt och målat husen vita men sen även gråa portar, däremot har ingen gjort så på ett Älvsbyhus, utan mer funkis hus..
Även sett dom som gjort huset vitt, grå ytterdörr, grått garage och vita portar, rätt läckert, men känner att det kan bli too much på ett enkelt Älvsbyhus. Eller vad tror ni ?
Så tacksam över er hjälp !
Med vänlig hälsning Ewa
Finns det någon annan som har vitt hus (gärna Älvsbyhus)och garage med antracit gråa garage portar ? Lägg gärna upp bilder, måste få se hur det ser ut (hittar inga bilder iöverhuvudtaget när jag goolar på hus med stående panel som är ganska klassiska och enkla med två mörka portar på garaget till)
Vi är såå nära att beställa dessa mörka portar nu men funderar bara över om det finns något att säga som kan få mig ångra mig. Ibland måste man få höra andras synfalls vinklar :) Lätt man blir lite blind också när man funderat över något för länge.
Huset byggdes förra året och garaget detta år, Men inga portar har vi ännu skaffat oss just för detta färgvalsbeslut.
Har kört runt lite bland andra nybyggda husområden för att få inspiration och ser flera som byggt och målat husen vita men sen även gråa portar, däremot har ingen gjort så på ett Älvsbyhus, utan mer funkis hus..
Även sett dom som gjort huset vitt, grå ytterdörr, grått garage och vita portar, rätt läckert, men känner att det kan bli too much på ett enkelt Älvsbyhus. Eller vad tror ni ?
Så tacksam över er hjälp !
Med vänlig hälsning Ewa
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Det är ju helt och hållet en smaksak.
Varför inte göra det du själv tycker är snyggast?
Grå dörrar till et vitt hur tror jag blir jättebra, om man inte vågar ta ut svängarna med djärvare färgval.
Så här ser det ut hemma hos mig. Ingen har klagat hittills
Ett par portar är dessutom lätta att måla om om man ändrar sig
Här ges tips på ett hjälpmedel, Jotuns Kulörväljare:
http://www.byggahus.se/forum/fasad/...kivor-pa-vitt-hus-med-ljusgraa-takpannor.html
Varför inte göra det du själv tycker är snyggast?
Grå dörrar till et vitt hur tror jag blir jättebra, om man inte vågar ta ut svängarna med djärvare färgval.
Så här ser det ut hemma hos mig. Ingen har klagat hittills
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par portar är dessutom lätta att måla om om man ändrar sig
Här ges tips på ett hjälpmedel, Jotuns Kulörväljare:
http://www.byggahus.se/forum/fasad/...kivor-pa-vitt-hus-med-ljusgraa-takpannor.html
Hej
självklart väljer jag inte något som ngn föreslår som jag inte själv tycker om, tänkte snarare om ngn hade nånting att säga för att avråda mig eftersomatt jag var lite osäker själv på hur mörkgråa portar till ett älvsbyhus passar, tänker om det kan bli för mycket! Tycker att det är lite svårt att förutspå hur det kommer att bli. Vill inte bli missnöjd sen när dom e uppe! Visst det går ju att måla om i annat fall
men som jag skrev, andras synfallsvinklar kan ibland vara bra, men det betyder inte att det folk skriver kommer att påverka mig och mitt & min karls beslut. Fler bilder sv ngn ? Du hade visst ett grått hus med gråa portar? Vårat är helt grädd vitt typ. Inte nå grått
så vill se vita hus med gråa portar
gärna antracit grå !
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Ta en bild och lägg upp så kan säkert någon photoshoppa in grå dörrar så får du se hur det kan se ut.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Problem med justering av garageport
Fönster & Dörrar -
Flammigt och matt efter epoxifärg på garagegolvet.
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken luftvärmepump passar mitt garage?
Värmepumpar -
Vilken Cement passar bäst till att blanda betong för garageplatta?
Grund & Markarbeten -
Var passar den här lilla nyckeln? Hittad i garaget.
Övrigt husrelaterat