Min Paslode Im90 uppför sig lite underligt, igår när jag skulle använda den så ”klickade” den då och då. Nosen var helt intryckt men den avfyrade inte någon spik, gasen var full och batteriet halvfullt. Sen ibland så sköts två spikar åt gången, använde spik från MFT.
Någon som varit med om något liknande? Lösning?

J JF. skrev:
Min Paslode Im90 uppför sig lite underligt, igår när jag skulle använda den så ”klickade” den då och då. Nosen var helt intryckt men den avfyrade inte någon spik, gasen var full och batteriet halvfullt. Sen ibland så sköts två spikar åt gången, använde spik från MFT.
Någon som varit med om något liknande? Lösning?
Min im90 är rätt gammal och sliten och gör just så ibland. Då behöver jag göra en service och göra renr den ordentligt, byta oring mm, sen du kör den fint igen. Finns en hel del videos på nätet hur du gör en service/cleaning.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
G guggen skrev:
Min im90 är rätt gammal och sliten och gör just så ibland. Då behöver jag göra en service och göra renr den ordentligt, byta oring mm, sen du kör den fint igen. Finns en hel del videos på nätet hur du gör en service/cleaning.
Tack för svar! Min är nästan helt ny men kanske är en rengöring som behövs på min med

Kolla om gasen är gammal. Finns bäst-före-datum stämplat på den.

• Gilla
Toye_ och 1 till
  • Laddar…
S
Om man skickar in den till detas serviceverkstad så servar de den och byter slitagedelar och lagar det som är trasigt till ett fast pris. Typ 2000kr.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.