Byggahus.se

Paslode IM50 eller Bosch GSK 18?

1. F
    Medlem Nivå 4
    Det är dags att inhandla en dyckertpistol. Valet står mellan gasdrivna paslode eller batteridrivna boschen. Vad är för och nackdelarna förutom att man slipper gasen med boschen? Har inte haft möjlighet att provskjuta någon av de men vill ha den som håller bäst, levererar bäst resultat och användarvänlighet.

2. Daniel_N
    Moderator · Nivå 21
    Har ej kört boschen men däremot pasloden, inte jättemkt men kanske 1000 dyckert eller så. Mkt nöjd med den, absolut inget att klaga på. Lätt att finjustera islagsdjupet.

3. V
    Medlem · Nivå 12
    Bosch pickan är en Dewalt i grunden, har två såna och har fungerat klanderfritt i många år. Har skjutit många hundratusen dyckert med dem.
    Nackdel=lite större och tyngre.
    Pasloden är också bra, inga konstigheter heller med dem men kräver lite service (lite smörja och filter)
    Min Paslode inkl gas förvaras i bilen o kan vara lite kinkig när det varit kallt annars inga problem med den heller.
    Lätt och smidig.

4. R
    Medlem Nivå 1
    Aldrig provat Boschen men har en IM50 på jobbet som jag är väldigt nöjd med! Har även en bostitch GBT1850K-E som jag gillar skarpt :) Gillar faktiskt den mer än Pasloden.

Hade tidigare en Senco Fusion och en sån kan jag absolut INTE rekommendera, köper du en sådan så får du även investera i en bra spikdrivare för den kommer du få använda ;) Resultatet efter sencon såg ut som en igelkott. Spika eklister kan du bara glömma med den.

5. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Nej just ek är nog lite hårt, men för andra lister och panel funkar den bra.