4 157 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Paslode Dyckertpistol IM 65
Hej har ett problem med min paslode dyckertpistol IM 65 och har inte någon info om hur i hel.... man får väck en dyckert som fastnat rejält.
Vad jag har kollat.
gasen är nyligen bytt.
Batteriet är nyligen laddat.
Dyckert finns i magasinet.
Men det verkar som om att hammaren trycks ut och fastnar i detta läge..
Så hur plockar jag ner denna så att jag kan kolla om det sitter någon dyckert kvar??
Tacksam för snabbt svar...
Kom inte och säg att jag kan väl använda hammarn så länge.... Det tar så illa på nina fingrar hehe
Förklarning till detta är att jag är synskadad...Men det skiter jag i och det är därför jag skaffade spik och dyckertpistolerna

Och jag kan säga att det har spikats en hel del sedan dessa införskaffades.
Ha de
Kutte
Vad jag har kollat.
gasen är nyligen bytt.
Batteriet är nyligen laddat.
Dyckert finns i magasinet.
Men det verkar som om att hammaren trycks ut och fastnar i detta läge..
Så hur plockar jag ner denna så att jag kan kolla om det sitter någon dyckert kvar??
Tacksam för snabbt svar...
Kom inte och säg att jag kan väl använda hammarn så länge.... Det tar så illa på nina fingrar hehe
Förklarning till detta är att jag är synskadad...Men det skiter jag i och det är därför jag skaffade spik och dyckertpistolerna
Och jag kan säga att det har spikats en hel del sedan dessa införskaffades.
Ha de
Kutte
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Det gör jag gärna men först en manual som jag kan följa.Matti_75 skrev:
Så här kommer nästa fråga, kan man få tag på manualer till denna på nätet?
Har sökt men inte något resultat..
Min har försvunnit i renoveringen....
Hej. Jag vet inte hur mycket det kanske hjälper dig?
Det är ju ingen bruksanvsning, men du får ju lite koll på hur delarna sitter om du plockar isär den själv.
http://www.maskinskisser.se/index.p...=&searchphrase=all&Itemid=1&option=com_search
Det är ju ingen bruksanvsning, men du får ju lite koll på hur delarna sitter om du plockar isär den själv.
http://www.maskinskisser.se/index.p...=&searchphrase=all&Itemid=1&option=com_search
Redigerat:
Ja den hjälpte en del och sidan i sig själv verkar vara användbar..lillmelander skrev:
Kan informera om att har fått igång pistolen igen. Men det som spökade var
inte en dyckert, utan en dyckert och en skalle plus något annat.
Men jag skall smörja upp den och se till att alt löper som det skall göra.
Så tack till alla som hjälp blindstyret hehehe
Mvh
Kutte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden