2 567 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Partikelmätning
Med anledning av denna tråd om Dammfälla - Cirkulationsrenare kom jag att tänk på en cool pryl jag skulle vilja ha men som har ett pris som jag inte riktigt kan motivera ännu. Det är en partikelmätare. I staterna heter den Dylos DC1100 . I England verkar den finnas under namnet Gradko . Den finns i 2 känslighetsutförande där den med högre känslighet kan mäta partiklar ner till 0.5 micron. Det här är den enda jag sett som riktar sig mot hemmabruk men det kanske finns andra? Är det någon som har erfarenhet av en eller liknande?
Om man skulle använda en sådan så är jag övertygad om att man skulle bli ganska rädd. Man har nog mycket dammigare än man tror. Men den kanske skulle kunna hjälpa en att tillverka bättre spånuppsamlings kåpor till alla maskiner man har i verkstaden. men enbart för det ändamålet är den dyr som sagt var kan den kosta 2500 ink moms tull frakt.
I mitt fall med 14 stationära sugpunkter skulle det bli 178 kr per punkt kanske inte så farligt.
Hmm
Mvh Pär H
I mitt fall med 14 stationära sugpunkter skulle det bli 178 kr per punkt kanske inte så farligt.
Hmm
Mvh Pär H
Klicka här för att svara