820 105 läst ·
30 349 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Grabbar, pojkar och flickor och övriga!
Här kommer dagens kloka råd, kom överens på SMS när ni lånar ut något, tex. en tidigare lagad släpvagn.
Jag har svart bälte i materiallära, skulle påstå att jag är batchelor snudd på.
PS. SMS, inget annat duger - och ha gärna bilder på hela grejen ni lånar ut. Kvalitetssäkrat av vänner räknas också, obs då gemensamma vänner med den som lånar.
Här kommer dagens kloka råd, kom överens på SMS när ni lånar ut något, tex. en tidigare lagad släpvagn.
Jag har svart bälte i materiallära, skulle påstå att jag är batchelor snudd på.
PS. SMS, inget annat duger - och ha gärna bilder på hela grejen ni lånar ut. Kvalitetssäkrat av vänner räknas också, obs då gemensamma vänner med den som lånar.
Det jag har sagt är att elda rätt i en ny kamin släpper ut ca 400 gånger så mycket hälsofarliga partiklar som motsvarande energi från ett kolkraftverk. Detta enligt naturvårdsverkets utsläppstabeller.F fribygg skrev:
Ytterligare en nackdel med småskalig vedeldning är att utsläppen är i direkt boendemiljö vilket påverkar luftkvaliteten lokalt mycket mer än de flesta verkar förstå.
En till nackdel värd att nämna är att utsläppen av CO2 är större än motsvarande energi från fossila bränslen samt mycket större utsläpp av metan och sotpartiklar (som bidrar starkt till avsmältningen).
Du kan ju försöka tramsa bort det hur mycket du vill.
Men det är tråkigt eftersom många mår dåligt av vedrök i och utanför sina hem. Och flera hundra dör årligen.
I onödan kan jag tycka. Men jag har heller aldrig insett att tjusningen med att kånka ved kan vara så stor att människoliv är värda att offra.
Bara 400. Tänder du verkligen med spillolja då?D djungelkatt skrev:
Ja hur f-n tycker du annars att man ska kommunicera med grannarna? Prata kanske?D djungelkatt skrev:
Ja det får vi verkligen hoppas!D djungelkatt skrev:
Här tramsas det aldrig!D djungelkatt skrev:
Då får de väl gå in.D djungelkatt skrev:
Ledsen att behöva berätta det men så slutar livet oftast.D djungelkatt skrev:
Det är brummandet från sågen vi tänder på. Vi som skriver i rätt tråd alltså! 😉D djungelkatt skrev: