U Uffe A skrev:
Fick med mig ett standardglas från oktoberfesten i Munchen.
Förstår inte problemet med fyra standard glas
DIN

U Uffe A skrev:
Fick med mig ett standardglas från oktoberfesten i Munchen.
Förstår inte problemet med fyra standard glas
Jo du är ju ett simpelt fyllo enligt socialstyrelsens nya definition. (vete tusan varför?)

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
om man själv och grannen pallar.
Altanen måste också palla sju pall och det är de inte alla som gör. Det krävs minst sjutumelva och en faslig massa kåttlinggar. Sen bör det vara minst C57-skruv, i varje fall om det regnar varje år. Glöm heller inte att gräva till frostfritt djup, en 10-12 meter eller så. Och slutligen, ta dit Ledningskollen.se innan grävmaskinen kortsluter Barsebäck för det kan bli skitdyrt,

• Gilla
Zsam och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
App app app
Om det är en altan krävs bygglov. Men du menade kanske trädäck? Det är inte lämpligt att däcka efter fulöl dock. Fixa soffan först.
Men för att få bygglov måste man väl veta var tomtgränserna går? Jag har letat men hittar inga helrör där jag tror att hörnen ska vara. Kan det vara så att jag har en rund tomt?

Vad kostar utmätning av tomten? Är det kronofogden man vänder sig till, och hur går det då med julklapparna?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Alfredo Alfredo skrev:
kåttlinggar
Kråttlingar hetere. Ingen fattar vad du menar.

P paralun skrev:
Jo du är ju ett simpelt fyllo enligt socialstyrelsens nya definition. (vete tusan varför?)
Fan du kränker mig
Kalla mig ett simpelt fyllo.
Du har ingen aning om hur komplex jag är
Var hittar ja lättkränktshetrapporten?
Det är ditt fel att jag dricker fem standard gla eller fler ikväll

• Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Men för att få bygglov måste man väl veta var tomtgränserna går? Jag har letat men hittar inga helrör där jag tror att hörnen ska vara. Kan det vara så att jag har en rund tomt?

Vad kostar utmätning av tomten? Är det kronofogden man vänder sig till, och hur går det då med julklapparna?
Åhh. det är ju jobbigt att logga in hos LMV och kolla.....

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Kråttlingar hetere. Ingen fattar vad du menar.
Det var liksom meningen tills du sabbade allt! Din d-a Quisling! 🤬🤬🤬

• Arg
Fulkemisten
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:

Inga problem. Glöm helrören. Huvudsaken är att du är rund under fötterna och går i cirklar eller runningar om du är skåning. Du måste skilja på tomten och helgfrids zon. Den senare varar till påska medan den förra varar till trettondagen. Både dansk påskebrygd och finsk julkalender kan fungera.

• Gilla
  • Haha
Zsam och 4 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Ingen fattar vad du menar.
Ingen vill veta vart du köpt din tröja heter väl låten?

Överdrivet intag av starkmjölk @Fulkemisten, du behöver nog erbjudas vård om jag förstår socialstyrelsen rätt

S
M MagHam skrev:
Hur mycket lin ska jag ha i klämrörskopplingen?
Du behöver gängtapp för att täta klämringen.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
P paralun skrev:
Åhh. det är ju jobbigt att logga in hos LMV och kolla.....
Chansa, att kolla innan är ju bara för bokstavstroende byråkrater.

Alfredo Alfredo skrev:
Sen bör det vara minst C57-skruv
Jag brukar använda Cs137-skruv som jag köpt från OKG. de har en halveringstid på 30 år, men då tänker jag att jag ändå måste ha 68,5 kvar, och längre än så håller väl varken långburk eller lantmäteriets helrör eller nubbe i berg ändå.

• Gilla
  • Haha
  • Laddar…
Fulkemisten
F fribygg skrev:
Överdrivet intag av starkmjölk @Fulkemisten, du behöver nog erbjudas vård om jag förstår socialstyrelsen rätt
Knappast va... Jag har bara druckit långburk. Tror redbull fortfarande finns som det. Förr fanns läsk också på långburk.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag brukar använda Cs137-skruv som jag köpt från OKG. de har en halveringstid på 30 år, men då tänker jag att jag ändå måste ha 68,5 kvar, och längre än så håller väl varken långburk eller lantmäteriets helrör eller nubbe i berg ändå.
Nubbe i berg låter intressant, kan du inte starta en separat tråd om detta om det inte passar i dryckestråden?

Jag tror faktiskt att fastigheten ska vara helt innom rå och rör och att skälvrängare kommer till helvetet, men du får ju tro vad du vill.

• Gilla
  • Haha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.