A
Alfredo Alfredo skrev:
Från Ernst till Ebba täcker dock ett väldigt stort spann! 👍
Båda är väl på toppen av sina kön?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Båda är väl på toppen av sina kön?
Eller någon annans.

• Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
A
P Pin skrev:
[bild]
Ja ni med prinskorvar har ingett att hämta hos denna donnan det talar hon tydligt om!

Rejäl skrev:
Ja ni med prinskorvar har ingett att hämta hos denna donnan det talar hon tydligt om!
Åt falukorv till middag...🤷

A
FredrikR FredrikR skrev:
Inte som hel hoppas jag🙈

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Halva inne då?

• Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N
Nu har jag sålt ett hus och köparen krånglar massor. Dom vill göra en egen besiktning av huset och litar inte alls på mig o min besiktningsman fast vi säger att huset är 1000% felfritt. Det har ju uppkommit lite slitage men inte så mycket. Det är i orginalskick sedan det byggdes för inte så länge sedan i början på 1980talet.

Dessutom kräver dom att jag ser till att det finns servitut på hela vägen o inte bara halva eftersom den flyttats lite sen tomten bröts ut på 1960talet.
Dom ska krångla om allt. Det hade ju bra räckt om dom gått o skakat hand med grannen så hade allt ordnat sig mycket snabbare.

Vi har nog skrivit något avtal med någon besiktningsklausul men den tänkte vi strunta i för dom gjorde inte sin besiktning den helg som jag hade tänkt mig. Så nu har vi gått till köpare nummer 2 på listan som kan tänka sig att köpa direkt utan att krångla med någon egen besiktning.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
BengtH och 6 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nu har jag sålt ett hus och köparen krånglar massor. Dom vill göra en egen besiktning av huset och litar inte alls på mig o min besiktningsman fast vi säger att huset är 1000% felfritt. Det har ju uppkommit lite slitage men inte så mycket. Det är i orginalskick sedan det byggdes för inte så länge sedan i början på 1980talet.

Dessutom kräver dom att jag ser till att det finns servitut på hela vägen o inte bara halva eftersom den flyttats lite sen tomten bröts ut på 1960talet.
Dom ska krångla om allt. Det hade ju bra räckt om dom gått o skakat hand med grannen så hade allt ordnat sig mycket snabbare.

Vi har nog skrivit något avtal med någon besiktningsklausul men den tänkte vi strunta i för dom gjorde inte sin besiktning den helg som jag hade tänkt mig. Så nu har vi gått till köpare nummer 2 på listan som kan tänka sig att köpa direkt utan att krångla med någon egen besiktning.
Egen besiktning, du driver....🤯

N
FredrikR FredrikR skrev:
Egen besiktning, du driver....🤯
Nej dom är helt allvarliga trots att jag lovat att huset är helt felfritt. Och min besiktningsman är av samma åsikt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A
N Niq skrev:

Har du ångest?

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Åh vilket krångel, jag tänker att hus och bilar som är i den åldern borde vara skatte och besiktnings fria.

Har du verkligen sålt kåken och fått betalt tänker jag att köparen faktiskt kan kosta på hur många besiktningar han vill, det påverkar knappast dig eller huset negativt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Har du ångest?
Är du läkare?

N Niq skrev:
Nej dom är helt allvarliga trots att jag lovat att huset är helt felfritt. Och min besiktningsman är av samma åsikt.
Mäh, att dom inte litar på det!

Och hur kan dom tro att dom har rätt till det??

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är du läkare?
Nej, han jobbar på Systembolaget.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Är du läkare?
Angår ej dig!

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.